سامانههای الکترونیک ارتباط مردم با بیمه سلامت در یزد راهاندازی شد
به گزارش خبرنگار یزدرسا، محمد دریجانی، پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری از راه اندازی سامانه های الکترونیک برای ارتباط مردم با سازمان بیمه سلامت و اداره کل بیمه سلامت استان یزد خبر داد و اظهار داشت: هر سامانه شکلی از خدمات را به مردم ارائه می دهد.
وی عنوان کرد: سامانه Bimehsalamatiranian.ir سامانه ای است که بیمه شدگان می توانند با ارائه کدملی، سوابق بیمه ای خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: shafaf.ihio.gov.ir نیز سازمانه شفاف سازی و shekayat.ihio.gov.ir نیز سامانه ریسدگی به شکایات مردم هستند.
دریجانی عنوان کرد: بیمه شدگان همچنین می توانند پیشنهادات خود را از طریق سامانه qms.ihio.gov.ir/createsuggestion با مدیران این سازمان در میان بگذارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از سامانه Eservices.ihio.gov.ir/esc به عنوان سامانه خدمات غیرحضوری یاد کرد و گفت: بیمه شدگان با مراجعه به این سایت، می توانند سوابق دارویی خود را نیز مشاهده کنند.
وی با اشاره به فراگیر شدن نسخه های الکترونیک در مطب پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستانها، آزمایشگاهها و داروخانه ها اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد این مراکز در استان یزد از نسخه الکترونیک استفاده می کنند.
دریجانی یادآور شد: در مواقع قطعی سامانه، قطع اینترنت یا برق، پزشکان می توانند نسخه های کاغذی برای بیماران صادر کنند و منعی در این زمینه وجود ندارد.
گفتنی است؛ در حال حاضر 320 هزار نفر در استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
انتهای پیام/
Related Assets:
-
لزوم گفتمان سازی و مطالبهگری بیانیه گام دوم انقلاب در یزد
-
استفاده 85 هزار نفر در استان یزد از خدمات بیمه سلامت
-
کمبود دارو در استان یزد نیست/دریافت «حق فنی» در داروخانهها غیرقانونی است
-
آمار تفکیکی واکسنهای مصرفی در ایران اعلام شد
-
فیلمی فوق العاده از حیات وحش زیبای یزد
-
واکسیناسیون؛ پایان یک بیماری جهانگیر/ تمام واکسن های کرونا بالای ۸۰ درصد اثر بخشی دارند