ID : 7274711
مسئول اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه:

هدف ماهواره بی هویتی، ترویج مصرف،تحريك جنسي و../ جایگزینی برنامه های متنوع سیما به جای ماهواره


مسئول اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: یکی از راهکارهای مقابله با ماهواره، تامين برنامه هاي متنوع و جایگزین توسط صدا و سيما است.

به گزارش یزد رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد پورقیومی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، با اشاره به آیه 40 سروه حجر (...رَبِّ بِمَآ أَغْوَيْتَنِي لأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأَرْضِ وَلأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ) ابراز داشت: يكي از ابزارهاي قدرتمند كنوني تاثير گذار بر افراد رسانه است که به 3 دسته ي ديداري، شنيداري و ديداري- شنيداري تقسيم مي شوند. جنبه مثبت تاثیر رسانه بر انسان، مبحث تبلیغات و جنبه منفی آن جنگ روانی است.

حجت الاسلام پورقیومی اولین کسی را که با عملیات روانی(رانده شدن حضرت آدم (ع) از بهشت) توانست انسان را تحت تاثیر قرار دهد، شیطان معرفی کرد و  افزود: يكي از رسانه هاي پرقدرت و تاثير گذار، ماهواره است که از جمله موارد بهره برداری از آن: سنجش از راه دور براي هواشناسي، زمين شناسي و... , جاسوسي,  نظامي, مخابراتي و ارتباطي (اينترنت، راديو، تلوزيون، ديتا و...) و غیره می باشد.
پورقیومی تصریح کرد: شبكه هاي ماهواره اي نيز كه يكي از قدرتمندترين ابزار در عرصه رسانه مي باشند، حول محور 3 هدف فعالیت می کنند: الف) كوتاه مدت شامل: كسب درآمد، تاثير بر تحولات ايران و نقش گروه فشار برعليه دولت و نظام ايران اسلامي؛ ب) ميان مدت شامل: سازگاري فرهنگي ايرانيان مهاجر با جامعه ي مقصد، جداكردن مردم از حكومت اسلامي  و تغيير نظام جمهوري اسلامي؛ ج) بلند مدت شامل: عقب نگه داشتن جامعه و بی تفاوتی نسبت به دین.
وی در رابطه با محتوای برنامه های ماهواره  گفت: محتوای برنامه های شبکه های ماهواره ای در بخش سیاسی مواردی بر علیه نظام و برنامه های ضد دینی است که به ترویج مسیحیت، زرتشت، بهائیت، یهود و ... می پردازد؛ در بخش پزشکی مسائلی مطرح می شود که اخلاقاً نباید به دید عموم گذاشته شود؛ در بخش برنامه های سرگرمی نیز، پخش موسیقی و برنامه هاي مبتذل و گنا ه آلود است كه آستانه ي تحريك جنسي مخاطب و بيننده را درپي دارد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه با بیان اینکه اثرات زیان بار شبکه های ماهواره ای را می توان به چهار بخش اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی، سیاسی و فردی تقسیم کرد، تأکید داشت: این شبکه ها با ایجاد شبهات و تلقين هاي غلط همراه با رنگ و لعاب زيبا در پی ضربه زدن به اسلام و تشيع، توهين به اسلام و تمسخر آن و نيز مبارزه با باورهاي ديني و مسائل و مباني اساسي آن از جمله مهدويت، مرجعيت، روحانيت و ولايت فقيه می باشد.
حجت الاسلام پورقیومی،  بي هويت كردن افراد و ترويج بي بند و باري، زنده كردن برخی آداب و رسوم غلط باستان و حفظ آن، ترويج خشونت و خيانت در خانواده ها و جامعه، ترويج اجناس لوكس و فرهنگ مصرف گرايي، ترويج ابتذال و مدل هاي غربي، افزايش جرائم و بزهکاری، روابط نامشروع، بي حجابي و بدحجابي، دختران فراري و فرزندان خياباني، گرايش به فرهنگ بيگانه، از بين رفتن قبح روابط بين دو جنس مخالف، اختلافات خانوادگي و... از اثرات سوء ماهواره (به ویژه شبکه های فارسی زبان) در زمینه فرهنگی و اخلاقی است.
پورقیومی اذعان داشت: شبکه های ماهواره ای با ظاهری زیبا و فریبنده با اظهار كمك به مردم، ايجاد زمينه براي پذيرش حكومت جديد و وابسته، ايجاد اختلاف بين مردم و نظام از طريق بزرگنمائي ضعف ها و نارسائي ها، وعده ي سرخرمن دادن به مخاطبين به اين كه اگر در مقابل نظام قرار گيريد همه ي مشكلات حل مي شود، تشويق به مبارزات مدني ( اعتصاب ) و آشوب و خسارت، مردم را از نظام اسلامی دلسرد کرده و آنان را به دشمنی با نظام دعوت می کنند.
وی افزود: بد آموزي هاي تربيتي و رفتاري، عامل بيداري انسان درآخر شب كه وقت مناسبي براي آرامش و استراحت اوست، غفلت از كودكان و تربيت فرزندان به خاطر جاذبه هاي ماهواره از مضرات سوء این دجال واره بر رفتارهای فردی انسان است.
حجت الاسلام پورقیومی در خاتمه راهکارهایی را برای مقابله با آسیب ها و خطرات شبکه های ماهواره ای ارائه نمود که دولت و خانواده ها با رعایت این موارد می توانند درصد بالایی از این اثرات مخرب و ویرانگر را کاهش دهند:
*** در سطح اجتماعي: برخورد حكومت با عوامل وارد كننده و سازنده تجهيزات مربوطه؛ تامين برنامه هاي متنوع و جايگزين توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي كه مطابق با موازين شرعي و اخلاقي و البته روحيه ي تنوع طلبی مخاطبين و قشر جوان مي باشد.
*** سطح خانواده: توجيه اعضاي خانواده و فرزندان به عواقب بد استفاده از اين رسانه
*** سطح فردي: آشنايي و دقت افرا د در انتخاب مسير شان




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.