ID : 7937634
با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد؛

کارگاه ارزیابی فعالیت های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه یزد


کارگاه آشنایی با الگوهای ارزشیابی آموزش عالی به ویژه فرایند عملیاتی ارزیابی درونی با همکاری دفتر نظارت و ارزیابی در دانشگاه یزد آغاز شد.

به گزارش یزدرسا، مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح ارزشیابی آموزش عالی با الگوی ارزیابی درونی، در حال حاضر حدود 500 گروه زیر نظر سازمان سنجش، در حال اجرای این طرح می باشند که در بین دانشگاه های کشور، یک گروه از دانشگاه یزد (گروه علوم تربیتی)  برای اولین بارانجام این طرح را به عهده گرفته است.

دکتر احمد زندوانیان یکی از مدرسان این دوره افزود: مدیریت دانشگاه یزد در دوره جدید برای بهبود رتبه دانشگاه  و ارتقای کیفیت، برگزاری کارگاه های آموزشی ارزیابی درونی را در دستور کار خود قرار داده چراکه بهترین نوع ارزشیابی همین است که افراد دخیل در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی یا همان اعضای هیات علمی خودشان مشارکت داشته باشند.

وی در خصوص هدف از برگزاری این کارگاه تصریح کرد: هدف این کارگاه مشارکت داوطلبانه گروه های دانشگاه در ارزیابی درونی خود است که به طور مثال چند عضو هیات علمی یک گروه داوطلب تشکیل داده و گروه خود را ارزیابی می کنند.

 وی ادامه داد: اعضای گروه ها نسبت به کسانی که خارج از گروه هستند، بهتر می توانند مشکلات خود را شناسایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسات روش اجرا به صورت تلفیق ارایه موضوعات با مشارکت همکاران در بحث و ارایه دیدگاه های موافق یا مخالف همراه است، گفت: روند سیر مباحث از کلی به جزیی  و از نظری و تئوریک به عملیاتی و کاربردی شدن است.

شایان ذکر است در این دوره، موضوعاتی نظیر تولد و تحول دانشگاه از گذشته تا امروز، تحول مفهوم تعلیم و تربیت (تدریس و تحقیق دانشگاهی)، نقش منطق و معرفت شناسی فلسفی در تحقیق و ارزشیابی به بحث گذاشته می شود. همچنین برداشت های مختلف از کیفیت در آموزش عالی ، معرفی اجمالی الگوهای ارزشیابی، فرایند اجرای ارزیابی درونی در قالب کار تیمی و شناسایی و جمع بندی دغدغه های متقاضیان ارزیابی درونی از دیگر موضوعاتی است که در قالب نشست های گفت و شنود مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه یزد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.