ID : 23328059

یزد ظرفیت تبدیل شدن به قطب برند حلال کشور را داراست


کارشناس مسائل اقتصادی گفت: استان دارالعباده یزد به دلیل بافت مذهبی و شهرت مردمان آن به خصلت های بی نظیری مانند معتقد ،مقتصد، معتمد ، مقاوم ومردم دار بودن، قابلیت تبدیل شدن به قطب برند حلال کشور را داراست.

به گزارش یزد رسا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با آوای اقتصاد گفت: استان دارالعباده یزد به دلیل بافت مذهبی  و شهرت مردمان آن به خصلت های بی نظیری مانند معتقد ،مقتصد، معتمد ، مقاوم ومردم دار بودن، قابلیت تبدیل شدن به قطب برند حلال کشور را داراست.
 
هدایت الله کلماتیان اظهارداشت:  برند حلال اکنون مشتریان و مشتاقان بسیاری در سطح جهان و کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپائی و غیر مسلمان دارد.
 
وی با بیان اینکه بازار برند حلال ظرفیت های بکر و دست نخورده ای بسیاری در سطح جهان دارد تصریح کرد: متاسفانه ایران و بالتبع آن استان یزد سهم اندکی از این بازار پرسود دارد و تنها 33 تا 34 شرکت در سطح کشور موفق به کسب برند حلال شده اند.
 
کلماتیان ادامه داد: ایران 4 تا 5 درصد جمعیت مسلمان دنیا را داراست اما سهم آن در بازار برند حلال تنها 2 تا 3 دهم درصد است و جا دارد تلاش بیشتری برای افزایش این سهم صورت گیرد.
 
این کارشناس اقتصادی افزود: برند حلال ابتدا در محصولات و فرآورده های غذائی مطرح شد اما اکنون طیف وسیعی از فعالیت های اقتصادی نظیر خدمات پولی و بانکی را شامل می شود.
 
کلماتیان سپس به یزد و شهرت این استان در سطح کشور به ویژگی هایی نظیر تدین و دین داری اشاره کرد و گفت: این ویژگی ها در کنار موقعیت خاص مکانی و قرار گرفتن در مرکز کشور می تواند این استان را به قطب برند حلال در کشور تبدیل کند.
 
وی زعفران، رناس، پسته و فرآوردهای مرتبط با این محصولات در کنار ارائه خدمات پولی و بانکی را از جمله پتانسیل های استان در زمینه برند حلال ذکر کرد و افزود: متاسفانه  ظرفیت  و پتانسیل استان در این بخش ها نه تنها در ارائه برند حلال  بلکه حتی در زمینه صادرات مغفول مانده و به آن توجه چندانی نمی شود.
 
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.