ID : 7365118
مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

۲۳۲۷ یتیم در یزد تحت پوشش طرح اکرام ایتام هستند


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به استقبال مناسب از طرح اکرام ایتام در یزد، گفت: ۲۳۲۷ یتیم در یزد تحت پوشش طرح اکرام ایتام هستند.

به گزارش یزد رسا، محمد اکبری مدیرکل کمیته امداد استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به جایگاه استان در مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: امداد استان به سمتی در حرکت است که بتوانیم ظرفیت توانمندسازی را در خانواده‌ها افزایش دهیم.
وی افزود: در طول سالیان گذشته توانستیم ظرفیت خوبی را خودکفایی و از تحت حمایت بودن افراد خارج کنیم به طوری که سالانه حدود هزار خانوار از حمایت ما خارج می‌شوند و این چرخه سبب می‌شود خانواده‌هایی که نیازمند هستند و  نیاز به حمایت امداد، چه در قالب تک خدمتی و یا چند خدمتی و حمایت مستمر دارند بتوانند از این چرخه استفاده کنند.
اکبری افزود: مهم این است که خدمات امداد زمان‌دار است و به دنبال کاهش خدمات فرسایشی در امداد هستیم تا خانواده‌ها بتوانند در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده از حمایت‌های امداد برخوردار شوند و به سمت توانمندسازی خانواده‌ها پیش برویم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به بیش از 40 سرفصل کاری امداد در حوزه فرهنگی تصریح کرد: ما معتقدیم ریشه بسیاری از فقرها و محرومیت‌ها در جامعه امروز فقر فرهنگی است و اگر فرهنگ جامعه درست شود خیلی از مسائل قابل حل است.
اکبری افزود: ماهیت و فلسفه وجودی نظام خدمت به محرومین و مستضعفین است و در طول سه دهه به واسطه عنایت‌های امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و حاکمیت نظام و دولت‌ها اقدامات خوبی در کاهش فقر و محرومیت انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه فقر امروز با فقر سه دهه پیش متفاوت است گفت: مددکاری نوین یکی از اولویت‌های امداد است و باید با اعتمادسازی  و اطلاع‌رسانی شفاف، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به فرهنگ غنی و اعتقادی استان  گفت: استان یزد از استان‌های برتر در مشارکت‌های مردمی است و در حال حاضر 20 درصد منابع امداد مردمی است و جمعیت تحت پوشش در استان زیر 4 درصد است.
وی گفت: آنچه که در شرایط فعلی جز رویکردهای اساسی و سیاست‌های اصلی ماست این است که  بتوانیم شبکه‌های مردمی را گسترش دهیم، ما در کشور و استان‌ها و شهرستان‌ها به دنبال این هستیم که گروه‌های هدف را شناسایی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت خوب مردمی در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بهره بگیریم.
اکبری افزود: در قالب سه طرح مدرسه محوری، مسجد محوری و صنف محوری، خیل عظیمی از جمعیت فعال کشور را به کمیته امداد وصل نمودیم طبیعتا این ظرفیت می‌تواند به رفع خیلی از مشکلات کمک کند.
وی افزود: کفالت و اکرام ایتام همواره مورد تأکید ائمه اطهار علیه السلام و توجه خداوند متعال بوده است.
اکبری با اشاره به احادیث و روایات درباره اهمیت حمایت و اکرام ایتام، گفت: در کلام گویای خداوند در قرآن کریم آمده است که اکرام یتیم سبب دوستی خداوند و آسایش در دنیا و آخرت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اجرای طرح اکرام در راستای حمایت خیرین و نیکوکاران از ایتام را از جمله برنامه‌های کمیته امداد استان برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح اکرام یکی از طرح‌های مشارکتی این نهاد مقدس است که در ماه مبارک رمضان با همکاری امدادگران و حمایت حامیان خیّر و نیکوکار قوت بیشتری می‌گیرد.
وی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تا پایان هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام تعداد 2 هزار و 87 حامی حمایت مادی و معنوی 2 هزار و 327 یتیم تحت پوشش این نهاد را بر عهده گرفتند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.