ID : 17020611
سخنگوی هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات در یزد:

انتخابات الکترونیکی نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است/ احتمال کندشدن سرعت برگزاری انتخابات با روش الکترونیکی


سخنگوی هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات در یزد یکی از مشکلات الکترونیکی شدن انتخابات را نبود زیرساخت ها برای همه صندوق های رأی عنوان کرد و گفت: کند شدن سرعت برگزاری انتخابات از دیگر مشکلاتی است که ممکن است با اجرای این روش به وجود بیاید.

مهدی تقوایی سخنگوی هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک در انتخابات پیش‌ رو گفت: ظاهرا الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها به تصویب رسیده است که یزد جزء کلان شهرها نیست.

وی با  اشاره به وجود بحث ها درخصوص خلاء قانونی الکترونیکی شدن انتخابات اظهار کرد: طبق قانون چنانچه شرایطی که شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک ارائه داده است توسط وزارت کشورتأمین شود، این روش در کلان شهرها اجرا خواهد شد.

تقوایی یکی از مشکلات الکترونیکی شدن انتخابات را نبود زیرساخت ها برای همه صندوق های رأی عنوان کرد و ادامه داد: کند شدن سرعت برگزاری انتخابات از دیگر مشکلاتی است که ممکن است با اجرای این روش به وجود بیاید.

وی افزود: مردمی که از این سیستم الکترونیکی باید برای رأی دادن استفاده کنند باید قبل از انتخابات از آموزش‌های آن برخوردار شوند که شاید این آموزش های همگانی نتواند در اختیار همه قرار گیرد و این موضوع سرعت انتخابات در برخی مکان‌ها را کند خواهد کرد.

مدیر کل سابق  سیاسی و انتخابات استانداری یزد یادآور شد: در دو مرحله گذشته که در برخی حوزه‌ها در استان یزد انتخابات به صورت مکانیزه و رایانه‌ای اجرا شد در برخی از ساعات روز با هجوم مردم با ترافیک بار مواجه می شدیم و  روند انتخابات با مشکل مواجه می‌شد و به صورت آفلاین انجام می‌شد.

سخنگوی هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات در یزد با بیان اینکه از نظر سرعت در شمارش آراء و اعلام نتیجه، الکترونیکی شدن انتخابات روش سریع و قابل اطمینانی است،  تأکید کرد: چنانچه زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیک فراهم شود و مردم نیز وقت بگذارند و با این روش آشنا شوند، الکترونیکی شدن انتخابات مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.