ID : 9464446
ادعاهای جناب معاون چقدر سندیت دارد؟

باور کنید آمار صحيح است!!


اخيرا نامه‌ای از المدرسی معاون پژوهشي دانشگاه يزد با عنوان «آمار صحيح است واقعيت را بپذيريم» به پست الکترونيک اساتيد دانشگاه در سطح وسيع منتشر شده که در آن وی قصد دارد با هزار ادله اثبات کند آنچه که وی در نشست خبری هیأت رئیسه این دانشگاه ارائه داده، صحیح است.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، اخيرا نامه‌ای از سید محمد تقی المدرسی معاون پژوهشی دانشگاه يزد با عنوان «آمار صحيح است واقعيت را بپذيريم» به پست الکترونيک اساتيد دانشگاه در سطح وسيع منتشر شده که در آن وی قصد دارد با هزار ادله اثبات کند آنچه که وی در نشست خبری هیأت رئیسه این دانشگاه ارائه داده، صحیح است.

 

با مرور دوباره آنچه معاون پژوهشی دانشگاه در نشست خبری گفته است، بهتر می‌توان به صحت و سقم اظهارات وی پی برد.

 

سید محمد تقی المدرسی در نشست خبری گفت: «آن نماينده استان هم که متن استيضاح را امضا کرده و در آن تاييد کرده که کشور در اين مقطع با رکود علمی مواجه بوده، شايسته بود اول از دانشگاه يزد بازديد می‌کرد تا در جريان اقدامات و پيشرفت‌های چند ماهه قرار می‌گرفت.» (لینک خبر)

 

ظاهراً جمع کردن سنگ جدول‌ها و برخی سايبان‌ها، تخريب وسيع بخشی از سالن آمفی تئاتر دانشگاه به بهانه انتقال دفتر رياست، تبديل بزرگترين سالن خوابگاه آماده‌ افتتاح به اتاق مديريت خوابگاه خواهران و تخريب آشپزخانه سلف اساتيد برخی اقدامات و پيشرفت‌های مورد اشاره در سخنان المدرسی است.

 

المدرسی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبري می‌گويد:

«محققان و پژوهشگران دانشگاه در حال حاضر به پنج پايگاه اطلاعاتي مهم دسترسي آنلاين و به 360 پايگاه دسترسی آفلاين دارند.»

 

نکته اینجاست که اين اطلاعات نتیجه فعاليت تيم مديريتي جديد دانشگاه نيست چرا که اساتيد، قبلا نیز به اين سايت‌ها دسترسی داشته‌اند.  بسياري از اين دسترسی‌ها بارها و بارها به اطلاع عموم رسیده و اقدامی نيست که معاون محترم پژوهشی به خود منتسب نمايد.

 

براي نمونه اسناد پرداخت حدود 200 میليون تومانی در آخرين روزها توسط دکتر ميرزايی در دفتر حضرتعالی موجود است و سال‌هاست که در سایت‌های صاحبان این پایگاه‌ها دسترسی دانشگاه یزد به آنها اعلام شده است.



و همزمان برای تطهیر معاون پژوهشی دانشگاه، مسئول کتابخانه در سایت دانشگاه بدون اینکه بگوید در سال‌های گذشته دسترسی به این پایگاه‌ها داشتیم فقط اشاره می‌کند که در سال 93 خریداری کردیم. درواقع باید وی می‌گفت: خریداری پایگاه‌ها هر ساله به مدت یکسال صورت می‌گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه یزد در نشست خبری همچنین با اشاره به انجام اقدامات براي چاپ و نشر 15 عنوان کتاب، در رابطه با ارتباط دانشگاه با صنعت به انعقاد قرارداد دانشگاه با دستگاه‌ها و صنايع مختلف به ارزش مجموعاً 78 ميليارد ريال اشاره کرد.

 

 جوکار نماینده مردم یزد و اشکدر در مجلس در نشست خبری خود و در واکنش به این اظهارت گفت: «برخی ارقامی که در نشست خبری مسئولان دانشگاه یزد اعلام شد اصلا واقعیت ندارد مثلا گفته شد ۷۸۰ میلیارد برای تعامل صنعت و دانشگاه در نظر گرفته شده اصلا میدانید ۷۸۰ میلیارد یعنی چه؟ البته من به رئیس دانشگاه تذکر دادم و این آمار در سایت دانشگاه اصلاح شد.

 

جوکار گفت: می گویند چندین عنوان کتاب به چاپ رسیده در حالی که فقط دو عنوان کتاب چاپ کرده اند که یکی از همین دو تا را هم باید به دستگاه خردکن بسپارند و خمیرش کنند. چرا آمار دروغ می دهید.» (لینک خبر)

 

المدرسی باید صادقانه می‌گفت که تمام مراحل ارائه کتاب توسط نویسنده طرح در شورای انتشارات و تصویب و ارسال آن توسط معاون پژوهشی سابق صورت گرفته و تنها دو جلد کتاب که قبلا تصویب شده بوده است در دوره معاون جدید به چاپخانه ارسال شده است. کتابی که جوکار گفت که باید به دستگاه خردکن بسپارند واقعیتی محض بود که معاون محترم تلاش زیادی نمود این واقعیت را کتمان نماید. کتاب «ز.ا.» که همه مراحل ارائه و تصویب برای چاپ آن به وسیله دکتر میرزایی صورت گرفت به دلیل عدم دقت در تایپ و صفحه آرایی در دوره مدیریت المدرسی چاپ می‌شود و بعد از چاپ آن متوجه می‌شوند تعداد زیادی از صفحات از صفحه آرایی و تایپ درستی برخوردار نیست به همین دلیل به چاپخانه برگردانده می‌شود و با زحمت زیاد صفحات دارای اشتباه را جدا کرده و به خردکن می‌سپارند و مجددا اینها را چاپ و با صحافی مجدد در تاریخ 30 مهرماه به دانشگاه یزد تحویل شده است. کافی است یکی از کتابها از بازار تهیه و رد پای صحافی مجدد را مشاهده کرد.

 

بهتر است معاون پژوهشی دانشگاه یزد به جای بازی با لغات و ارائه جداول، کافی است نسخه‌ای از صورت جلسات انتشارات را منتشر کند تا حقیقت مشخص گردد.

 

در نامه‌ای که اخیرا با نام المدرسی  به پست الکترونیک اساتید ارسال شده، وی عنوان کرده است که چرا نماینده ده جلد کتاب را دو جلد عنوان نموده است. باید به ایشان صادقانه گفت شما که قبلا می‌گفتید 15 جلد چه شد که به ده جلد کاهش یافت. (خبر مربوط به واقعیت 10 جلد کتاب منتشر شده در دانشگاه یزد را در این لینک بخوانید)

 

در مورد بخش پایانی صحبت المدرسی نیز کافی است  وی اسناد حسابداری و موافقت‌نامه‌های مربوط به تجهیزات و مانده پول‌های سال قبل  را منتشر کند تا مشخص شود واقعیت چیست.

 

در پایان باید از رییس دانشگاه یزد درخواست کرد به جای انتشار نامه «بگذاريم دانشگاه آرام بماند!» در رسانه ها، نسخه ای از این نامه را برای معاون پژوهشی خود ارسال نماید!

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.