ID : 28854592
در نشست خبری رئیس اورژانس مطرح شد

بستری شدن 51 دانشجوی دانشگاه یزد در بیمارستان/ سلف دانشگاه یزد پلمپ شد


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: در مجموع 275 ذانشجوی دانشگاه یزد به بیمارستان منتقل، 51 نفر از دانشجویان بستری و مابقی در بدو ورود تحت درمان قرار گرفته و مرخص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار یزدآوا؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد عصر امروز در نشست خبری در خصوص مسمومیت دانشجویان دانشگاه یزد گفت: ساعت 4:30 بامداد امروز اولین تماس با مرکز اورژانس 115 گرفته شد و بعد از ورود اولین تیم اورژانس، تشخیص تیم اولیه این بود که با حجم بالایی از مصدومین مواجه هستیم و بعد از این ICS  مرکز مدیریت فعال شد و 150 نفر به 9 بیمارستان در یزد و بیمارستان تفت منتقل شدند.

دکتر احمد دهقان اظهار کرد: در مجموع 275 نفر به بیمارستان منتقل و 51 نفر از دانشجویان بستری و مابقی در بدو ورود تحت درمان قرار گرفته و مرخص شده‌اند و هنوز مورد که وضعیت جسمی بدی داشته باشد گزارش نشده است.

وی بابیان‌اینکه نیروهای اورژانس در حالت آماده باش هستند افزود: تیم های پزشکی و درمان، متخصصان عفونی و میکروب شناسی در دانشگاه یزد مستقر هستند.

دکتر دهقان از شروع موج دوم مراجعات از ساعت 12 امروز و انتقال 25 نفر به بیمارستان خبر داد و اذعان کرد: بعد از ساعت 12 امروز ظهر مورد دیگری به بیمارستان منتقل نشده و گزارشی نداده‌اند.

سلف دانشگاه پلمپ شد

محمدرضا اعلائی اردکانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد در این نشست گفت: در مجموع 2500 دانشجوی خوابگاهی 1400 نفر از 6 نوع غذای دانشگاه خورده‌اند و فقط حدود 450 نفر دچار مسمومیت شده‌اند.

اعلائی اظهار کرد: شربت طالبی و برنج ماده مصرفی مشترک بین این دانشجویان بوده است و در حال حاضر آشپزخانه و سلف دانشگاه پلمپ شده و غذای دانشجویان از رستوران مورد تایید شبکه بهداشت تامین می‌شود.

وی افزود: همه مواد مصرفی حتی یخ و آب و دستگاه‌ها در مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نتیجه آزمایشات تا 48 الی 72 ساعت آینده اعلام خواهد شد.

همه چیز تحت کنترل است

«محمدصادق طهماسبی» مدیرکل پدافندغیرعامل نیز از تشکیل کارگروه‌های آشکار سازی و درمان در خصوص این حادثه خبر داد و گفت: اقدامات اولیه پدافندی منجر به کنترل بیماری تشکیل و همه چیز تحت کنترل است.

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد.

There are no results.