ID : 24916189
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

بیش از 950 دانش‌آموز در مدارس صدرای استان تحصیل می‌کنند


معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر 12 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان در دو مقطع دور اول و دور دوم با 955 دانش آموز فعالیت دارند.

معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، اظهار کرد: در حال حاضر 12 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان در دو مقطع دور اول و دور دوم با 955 دانش آموز فعالیت دارند که این میزان برای سال گذشته 752 دانش آموز بوده است.

کاظم تفتی پور با بیان اینکه ازاین تعداد 6 مدرسه پسرانه و 6 مدرسه دخترانه است، ادامه داد: 630 دانش آموز در دوره اول؛ پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و 325 دانش آموز در دوره دوم، پایه‌های دهم، سوم قدیم و پیش دانشگاهی در مدارس صدرا مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های یزد، مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم دارای مدارس ملاصدرا هستند، ادامه داد: در شهرستان یزد یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه در دوره اول با 317 دانش آموز فعالیت دارند.

تفتی‌پور با تاکید بر اینکه این مدارس به دنبال تربیت افراد متعهد، دیندار و ثابت قدم هستند، ادامه داد: امسال 161 دانش آموز در شهرستان ابرکوه، 280 نفر در مهریز، 152 نفر در بافق و 45 دانش آموز در مدارس صدرای این شهرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

وی گفت: دانش آموزانی که رشته معارف از شاخه علوم انسانی را انتخاب می‌کنند با کسب حد نصاب آزمون کتبی و گذراندن مرحله مصاحبه وارد مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا می‌شوند.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag تورمی استانی.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag تورمی استانی.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag تورمی استانی.

There are no results.