ID : 27433791

تجلیل از خانواده‌های شهدای هنرمند شهرستان میبد


یادواره شهدای هنرمند میبد به همت کانون بسیج هنرمندان برگزار شد.

به گزارش یزد آوا به نقل از یزدهنر؛ یادواره شهدای هنرمند میبد با حضور جمع زیادی از مردم، دانشجویان و مسئولین در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت میبد در این مراسم، بیاناتی را در خصوص  ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و تجدید بیعت بیش از پیش با آرمان های شهدای عالیقدر هنری بیان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: همه اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس، نقش فعال و سازنده‌ای داشتند و شهدای هنرمند نيز با گذشتن از جان خود، حقانيت اسلام و انقلاب را ثابت کردند و آن‌ها به دنبال انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب بودند.

وی، با اشاره به اینکه شهدا بهترين روزهای زندگي خود را وقف دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی کردند اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز، مرهون 8 سال دفاع مقدس و جان‌نثاری شهدا گران‌قدر است و اگر امروز، مطابق آرمان‌ها و انديشه والای شهيدان حركت كنيم می‌توانیم آینده‌ای ايمن را برای خود رقم بزنيم.

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: امروز دشمن عليه بنيان خانواده‌های ايرانی با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله ماهواره و فضای مجازی، بر منحرف كردن جوانان از مسير اسلامی  تلاش می‌کند و اینجاست که هنرمندان متعهد باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در قالب هنر علاوه بر ترویج ارزش‌های اسلامی، از تهاجم فرهنگی دشمن نیز جلوگیری کنند.

شعرخوانی توسط شاعران میبدی، خاطره‌گویی، اجرای سرود با موضوع شهیدان و نمایش تئاتر نشان بی نشانه از گروه تئاتر پرواز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان این یادواره از پدران و مادران و خانواده‌های شهدای هنرمند شهرستان میبد تجلیل شد.

در محل برگزاری این مراسم، جمعی از هنرمندان، خوشنویسان و طراحان میبدی به اجرای زنده چهره نگاری و خوشنویسی پرداختند.

انتهای پیام/ا.م




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.