ID : 13748413
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور:

تصویب طرح«صیانت از دستاوردهای هسته‌ای»، خط بطلانی بر زیاده‌خواهی دشمن


حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده با اشاره به تصویب کلیات طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در مجلس گفت: این طرح بر زیاده‌خواهی دشمن در مذاکرات خط بطلان کشید و مجلس اجازه عدول از خطوط قرمز را نمی‌دهد.

به گزارش یزد آوا، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در مصاحبه با عصر سیاست با اشاره به تصویب کلیات طرح «صیانت از دستاوردهای هسته‌ای» در مجلس اظهار داشت: این طرح مجلس از 2 جهت حائز اهمیت است که از یک طرف اخطار به طرف مقابلمان در مذاکرات است مبنی بر اینکه  مردم و مجلس شورای اسلامی برای دستاوردهای هسته‌ای ارزش قائل بوده و کوتاه نمی‌آیند. که این طرح بر زیاده خواهی دشمن خط بطلان کشید.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده افزود: این طرح تصویبی مجلس از طرف دیگر برای تیم مذاکره کننده کشورمان یک نوع الزام را به وجود می‌آورد که از حقوق هسته‌ای ملت کوتاه نیامده و با تمام وجود از دستاوردهای هسته‌ای حراست نمایند زیرا دشمن سابقه بدی در این خصوص دارد و در گذشته فعالیت‌های هسته‌ای کشور را پلمپ کرده است.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به مسائل هسته‌ای کشور بسیار حساس است و اجازه عدول از خطوط قرمز ترسیمی رهبر معظم انقلاب را نمی‌دهد.

حجت الاسلام زارع زاده در خصوص تکالیفی که این طرح بر دولت بار می‌کند گفت: دولت باید تمام مواردی که در طرح الزام آمده است را رعایت کند و در این راستا اجازه هیچ گونه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را ندهد زیرا این موارد از خطوط قرمز نظام و مرتبط با امنیت ملی کشور است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که این طرح روند مذاکرات را تحت تأثیر خود قرار دهد اما بدون شک سد محکمی خواهد بود در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل و یک نوع پشتوانه‌ای برای تیم مذاکره کننده که با صلابت بیشتری مذاکرات را به پیش برده و نتایج مطلوب را حاصل کند.

عدم اقبال مردم یزد؛ بر بی‌ثمری جشن «حماسه حضور»صحه گذاشت

نماینده مردم بافق؛ خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس در ادامه با ابراز گلایه از برگزاری مراسم حماسه حضور به مناسبت ریاست جمهوری دکتر روحانی اظهار داشت: برگزاری چنین جشن‌هایی اشتباه است که عدم استقبال مردم از این جشن نیز بر بیهودی برگزاری چنین جشن‌هایی صحه گذاشته است.

وی تاکید کرد: عملکرد دولت برای مردم مهم است و دولت بهتر است به جای برگزاری چنین جشن‌هایی که با هدف راضی کردن مردم صورت می‌گیرد مشکلات آن‌ها را رفع کند. اگر 100 مورد از این قبیل جشن‌ها برگزار شود نمی‌تواند دردی از مردم را دوا کند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.