ID : 7419881
امام جمعه یزد:

دشمن در کمین اشتباهات محاسباتی ملت ایران است/ ایران جزیره ثبات است


امام جمعه یزد گفت: ما باید در پیشبرد اهداف خود و کشورمان محاسبات و برنامه ریزی‌هایی دقیقی را داشته باشیم و غفلت نکنیم تا به نقطه مطبوع برسیم و دشمن نتواند با تبلیغات و حرکت های تحمیلی خود ما را از محاسبات اصلی خود دور کند و به محاسبات غلط بیندازد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، آیت الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما باید در پیشبرد اهداف خود و کشورمان محاسبات و برنامه ریزی‌هایی دقیقی را داشته باشیم و غفلت نکنیم تا به نقطه مطبوع برسیم و دشمن نتواند با تبلیغات و حرکت های تحمیلی خود ما را از محاسبات اصلی خود دور کند و به محاسبات غلط بیندازد.

وی با اشاره به سالگرد ماجرای مشروطیت ادامه داد: مشروطیت یک حرکت اصلاحی در جامعه بود که علمای بزرگ با برنامه ریزی آن را شروع کردند ولی انگلیس ها و روس ها با رخنه در جامعه اسلامی، محاسبات مشروطیت را به غلط انداختند و محاسبات خود را جایگزین کردند تا جایی که شیخ فضل الله نوری را به دار آویختند و در پای دار به رقص و پای کوبی پرداختند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد با بیان اینکه امام خمینی(ره) در رابطه با انقلاب اسلامی و کمال انسان محاسبات دقیق و درستی داشت، تصریح کرد: امام (ره) همیشه مراقب بود و دشمنان را شناخت و به ما شناساند، توطئه های آنها را خنثی کرد و در مقابل آنها ایستاد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها قصد دارند روز به روز با بهانه مسئله هسته ای، حقوق بشر و بهانه های مختلف دیگر ما را نسبت به محاسبات خود به اشتباه بیندازد و بگویند که اگر مسئله هسته‌ای حل نشود، مسئله اقتصاد حل نخواهد شد و اگر اقتصاد حل نشود، تحریم‌ها نیز حل نخواهد شد.

ناصری افزود: ما باید در محاسبات خود به درستی عمل کنیم، محاسبات زندگی ما بستگی به جهاد، خودکفایی و حرکت معنوی و فرهنگی خودمان دارد و اگر محاسبات غلط در ذهن ما باشد، دشمن تا از مسئله هسته‌ای، پیشرفت‌های علمی و حیثیت خودمان دست بر نداریم و دست گدایی به سوی آن‌ها دراز نکنیم، آسوده نخواهد نشست.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: آمریکا و انگلیس حتی در مسئله فلسطین نیز منتظرند ببینند که اقدام ایران چه خواهد بود زیرا آن‌ها دیده‌اند که بیداری‌های اسلامی در کشورها شکل گرفته ولی به دلیل نبود رهبری عالم و دانا  دچار افراط و تفریط شده‌اند.

  وی ادامه داد: ایران جزیره ثبات است و همیشه پایدار و مقاوم بوده است و دنیا همه چشم حسرت به ایران دارند زیرا دشمنان با تمام تلاش هایی که داشته است نتوانسته آن را از مسیر پیشرفت خود خارج کند و مردم ایران زیر چتر ولایت پکپارچه حرکت می کنند و در این شرایط نباید محاسبات ما غلط شود و سیاستمداران ما نباید به جای اینکه در کنار هم باشند  و در جهت جهاد اقتصادی و تقویت فرهنگ دینی قدم بردارند به جان بیفتند، آنها باید با اتحاد، دشمن و توطئه آنها را بشناسند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: انسان می‌تواند در سختی‌ها و مصیبت‌های زندگی از صبر و نماز کمک بگیرد.

وی ادامه داد: صبر شقوقی دارد که صبر در معصیت بالاترین صبرهاست؛ چنانچه صبر در مقابل معصیت و وسوسه‌هالی شیطانی را به فرزندان نیاموزیم جامعه به فساد کشیده می‌شود و  اگر بتوانیم این نوع صبر را در جامعه حاکم کنیم، بهره‌گیری های زیادی می‌توانیم داشته باشیم.

گفتنی است پس از پایان برپایی نماز جمعه این هفته، نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی و سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسرائیل" انزجار خود را از جنایات رژیم سفاک و کوک کش صهیونیست نشان دادند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag غرضی.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag غرضی.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag غرضی.

There are no results.