ID : 25828479
معاون دادگستری یزد خبر داد

رشد 17 درصدی جرائم خشونت در 9 ماهه سال جاری


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با تاکید بر فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش جرائم گفت: جرائم خشونت در 9 ماهه سال جاری رشد 17 درصدی داشته است.

به گزارش یزدآوا؛ سیدعلی‌اصغر رفاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: عدم آموزش قانون و ضعف در نهادینه شدن قانون‌گرایی همچنین فقر فرهنگی حاکم بر مناطق جرم‌خیز از جمله دلایل رشد خشونت است.

وی به تشریح جزئیات آماری رشد خشونت پرداخت و ادامه داد: ضرب و جرح عمدی از تعداد 2 هزار 476 فقره در 9 ماهه سال گذشته به 2 هزار و 905 فقره در سال جاری افزایش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه در مقایسه 9 ماهه امسال با سال گذشته این جرم در شهرستان‌های ابرکوه و زارچ و یزد افزایش داشته است اضافه کرد: سایر شهرستان‌ها در این زمینه با کاهش جرم همراه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ابرکوه در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نرخ جرم کمتری دارد عنوان کرد: با این وجود ضرب و جرح عمدی از 172 فقره در 9 ماهه سال قبل به 234 فقره در سال جاری افزایش یافته است.

رفاهی در ادامه با اشاره به اینکه وقوع جرایم در سه سطح مورد بررسی و ریشه‌یابی قرار گرفته است اظهار داشت: وقوع برخی جرایم علل اقتصادی دارند که در این مورد نیز مهمترین علل اقتصادی که منجر به خشونت می‌شود عدم امنیت شغلی و عدم اشتغال است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به نقش خانواده‌ها در وقوع جرایمی چون خشونت و ضرب و جرح عمدی خاطر نشان کرد: در سطح خانوادگی و محلی نیز عدم توانایی والدین در تامین نیازهای مالی افراد خانواده موجب بروز جرایم می‌شود در حالیکه بسیاری از خانواده‌ها توجهی به این موارد ندارند.

وی اضافه کرد: برخی جرایم نیز به واسطه فقر، تورم، عدم همخوانی دخل و خرج، فاصله طبقاتی و تجمل‌گرایی رخ می‌دهد که این شاخصه‌ها در سطح کلان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

رفاهی با اشاره به اینکه عواملی چون زیست‌شناختی و روانشناختی هم در وقوع جرم و بروز خشونت نقش عمده دارند عنوان کرد: اختلالات روانی و افسردگی و کم بودن آستانه تحمل موجب بروز خشونت می‌شود.

انتهای پیام/ 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag جمشد برزگر.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag جمشد برزگر.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag جمشد برزگر.

There are no results.