ID : 34005213

فوت 8 نفر در تصادفات جاده‌ای استان یزد از ابتدای سال


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 مورد فوتی ناشی از تصادف داشته‌ایم که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش یزد آوا؛ «دکتر علی دهقان» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، اذعان کرد: تمام مراکز و بیمارستان‌های دولتی در ایام نوروز فعال هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان متخصص در همه رشته‌ها در نوروز آنکال هستند، خاطرنشان کرد: پزشکان در تمام مراکز تحت نظارت علوم پزشکی به‌صورت آنکال برنامه کشیک دارند و هرروز توسط پزشکانی که کشیک هستند، ویزیت انجام می‌گیرد.

دهقان در پاسخ به عدم حضور پزشک متخصص ارتوپدی در اردکان تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد بیمارستان اردکان هیچ روز بدون متخصص ارتوپد نبوده است؛ احتمالاً مورد عنوان‌شده به‌گونه‌ای بوده است که بنا به روال عادی باید عضو شکسته شده آتل‌بندی می‌شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به انجام بيش از 2 هزار مأموریت اورژانسي تاکنون اذعان کرد: ٥٣ پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني در استان یزد در ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند؛ اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی هم در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تعداد مأموریت اورژانس امسال نسبت به سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش داشته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 مورد فوتی ناشی از تصادف داشته‌ایم که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

دهقان با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی افزود: هرساله تعدادی از هم‌وطنان در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان از تلفات جاده‌ای جلوگیری کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح سلامت نوروزی تعداد 160 بازرس و کارشناس بهداشت محیط در قالب 106 اکیپ از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.