ID : 36471587

لزوم تغییر فرآیند تنظیم بازار استان یزد/برخورد با سوء استفاده کنندگان در بازار ضروری است


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: به منظور تنظیم بازار استان باید فرآیندها و مکانیزم های لازم تغییر کند و در کنار آن گسترش چتر بازرسی و احترام به کسبه منصف و برخورد با سوء استفاده کنندگان در بازار ضروری است.

به گزارش یزد آوا، سیدمسعود عظیمی در کارگروه تنظیم بازار که با حضور مسئولان قضایی برگزار شد، اظهار داشت: احتمالا فردا( دوشنبه) ماه مبارک رمضان آغاز می شود، توجه به نیازهای اساسی مردم در این ماه ضروری تر از هر زمانی است.

وی افزود: در این مقطع زمانی کسانی که انصاف را در فروش کالا رعایت می‌کنند قابل تجلیل هستند، اگر کسی بخواهد از شرایط موجود سوء استفاده کند حتما با وی برخورد می شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد اضافه کرد: بر اساس گزارش فروردین ماه مرکز آمار کشور ، در بحث نیازهای عمومی استان شاهد قیمت بالاتری نسبت به برخی دیگر از استان‌ها هستیم که در این خصوص باید شفاف سازی صورت گیرد و در راستای کاهش آن اقدامات عملی تری انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از توان بسیج و دانشجویان آموزش دیده در بازرسی ها و نظارت ها بنا به دستور استاندار یزد تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر گرانی ها متوجه بخش کشاورزی و تولیدات این حوزه است، عمدتا مربوط به میوه و تره بار گزارش شده باید جهاد کشاورزی با همکاری تعاون روستایی و شهرداری ها ، همکاری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: این بخش ها با فعال کردن برخی ظرفیت های موجود و استفاده از توان دهیاری ها و نیز بهترین مکان های موجود شهرداری ها در شهرها ، عرضه مستقیم میوه و تره بار را داشته باشند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد مهمترین اولویت تنظیم بازار را تعادل بخشی و کاهش قیمت کالاهای تولید داخل استان عنوان کرد و گفت: در کنار آن کاهش قیمت های برخی کالاها نسبت به سایر استان ها مدنظر است.

عظیمی ، تشکیل روزانه جلسه های کمیته تخصصی نظارت و تنظیم بازار در سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان را خواستار شد و افزود: در ماه رمضان ، کارگروه تنظیم بازار استان نیز باید هر 10 روز یک بار تشکیل و گزارش وضعیت قیمت ها را ارائه کند.

وی تأکید کرد: وجود دلالان ، عدم نظارت و یا ضعف در نظارت و عدم همکاری شهرداری ها و برخی دستگاه های مرتبط موجب شده است با وجود تولید خیار سبز در استان و توزیع فراوان سیب و پرتقال در سطح وسیع ، قیمت ها همچنان بالاست و از سوی دیگر قیمت برخی میوه ها همچون گوجه سبز از محل تولیدتا در مغازه بیش از 150 درصد افزایش دارد.

عظیمی لزوم همکاری شرکت ها تعاونی روستایی کارمندی و کارگری با تنظیم بازار ، ارائه راهکارهای اجرایی نسبت به رضایت مردم از وضعیت بازار را ضروری دانست.

در این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی همچون گوشت قرمز و مرغ ، تخم مرغ ، شکر ، خرما، زولبیا و بامیه و نیز برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ( ضیافت رمضان ) ارائه شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.