ID : 27330469
امام جمعه تفت:

مسئولان گزارش عملکرد خود در حوزه اقتصادمقاومتی را اعلام کنند


امام جمعه تفت از مسئولان استان و شهرستان خواست تا گزارش عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که نام امسال و مطالبه مقام معظم رهبری بوده است را به مردم ارائه کنند.

به گزارش یزد آوا به نقل از صبح تفت، امام جمعه تفت در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر تفت به تشییع باشکوه شهید گمنام در شهرستان تفت اشاره کرد و ضمن تشکر از همه دست اندرکاران، افزود: ما باید قدردان این کشور، نظام و مرزبانان باشیم و کسانی را که خارج از مرزهای کشور با عنوان مدافعان حرم برای کشور فعالیت می کنند قدر بدانیم و برای سلامتی شان دعا کنیم.

«حجت الاسلام و المسلمین غفوری»  با اشاره به مراسم های مختلف عزاداری در ایام فاطمیه ضمن تحسین برانگیز خواندن این عشق و علاقه به ولایت و اهل بیت گفت: باید فاطمیه را همانند عاشورا گرامی بداریم و در این راستا باید سال به سال بیشتر تلاش کرد.

 15 اسفند ماه؛ روز درختکاری بخش دیگری از خطبه های خطیب جمعه تفت بود؛ وی با انتقاد از زمین خواری و تخریب کوه ها، بر لزوم حفظ منابع طبیعی تأکید و از مردم خواست تا به یاد شهدا و والدین خود حداقل یک درخت کاشته و آن را آبیاری کند.

وی با بیان اینکه دو هفته بیشتر تا پایان سال باقی نمانده است از مسئولان استان و شهرستان خواست تا گزارش عملکرد خود در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که نام امسال و مطالبه مقام معظم رهبری بوده است را در نمازجمعه یا نشریات یا صدا و سیما ارائه کنند.

 بحث و بررسی آیات قرآن مرتبط با احسان و نیکوکاری محور سخنان امام جمعه تفت در خطبه اول نمازجمعه تفت به مناسبت 14 اسبررسی آیات قرآن مرتبط با احسان و نیکوکاری محور سخنان امام جمعه تفت در خطبه اول نمازجمعه تفت به مناسبت 14 اسفندماه روز احسان و نیکوکاری بود.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری فقط منحصر به احسان مالی نیست افزودند: هر آنچه که سبب خوشحالی مردم شود و گره ای از مشکلات آنان را باز کند احسان گویند.

غفوری، احسان را به معنای رسیدگی و توجه ویژه خواند و گفت:  در آیات قرآن کریم که درباره احسان آمده پس از پرسش و بندگی خداوند به احسان والدین تأکید شده است که این نشان گر اهمیت این امر می باشد.

اماما جمعه تفت با اشاره به آیه «ان احسنتم احسنتم لانفسکم» گفتند: اگر شما احسان کردید فکر نکنید به دیگری احسان کردید به  خودتان احسان کرده اید و اولین نتیجه و فایده اش به خودتان می رسد و بعد به شخصی که به او احسان کرده اید.فندماه روز احسان و نیکوکاری بود.

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.