ID : 30545036
با احداث محور ورزنه به ندوشن؛

مسیر شرق اصفهان به یزد 50 کیلومتر کوتاه می‌شود +عکس


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از محور ورزنه به ندوشن، مسیر منطقه شرق اصفهان به استان یزد حدود ۵۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

به گزارش یزد آوا، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از محور ورزنه به ندوشن، مسیر منطقه شرق اصفهان به استان یزد حدود ۵۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

به گزارش پایگاه فرهنگی – خبری فرهنگ ندوشن و به نقل از خبرگزاری موج ؛ محمود محمودزاده گفت: این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر با همکاری ادارات راه و شهرسازی استان اصفهان و یزد در حال اجرا می‌باشد که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان تکمیل و از ۴۰ کیلومتر حوزه استان یزد ۲۰ کیلومتر آن در حال اجرا و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در حال برگزاری مناقصه است.

وی هدف از اجرای این پروژه را سهولت دسترسی منطقه شرق اصفهان به استان یزد عنوان کرد و اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری این محور حدود ۵۰ کیلومتر مسیر منطقه شرق اصفهان به استان یزد کوتاه می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین در بازدید از عملیات اجرایی محور دو بانده ورزنه-اژیه هدف از اجرای این پروژه را کاهش تصادفات رخ به رخ و برقراری ایمنی تردد عبور و مرور و اتصال شرق اصفهان به صورت دوبانده به مرکز استان عنوان کرد و گفت: طول این پروژه ۲۱ کیلومتر می‌باشد که ۸ کیلومتر از آن تکمیل و در حال اجرای روکش آسفالت گرم و مابقی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام عملیات راهسازی است.

*برخی از منافع ایجاد جاده ورزنه _تالاب گاوخونی _ندوشن :

-کوتاه شدن مسیر اصفهان – یزد با احیای جاده اصلی ابریشم به میزان هفتاد کیلومتر از طریق ( یزد – نیوک – علویه – ندوشن – مزرعه علی شفیع – قلعه خرگوشی – تالاب گاوخونی – ورزنه – اصفهان ) .

۲-پوشش دادن جمعیت شهری شهرهای تاریخی ورزنه و ندوشن .

۳-حذف گردنه ملا احمد و عبور از مسیری با کمترین عوارض طبیعی و کاهش هزینه ها .

۴-دسترسی به منطقه توریستی و گردشگری تالاب گاوخونی .

۵-احیای رباط شاه عباسی ( قلعه خرگوشی ) و توسعه آن بعنوان منطقه گردشگری شهرستان و استان .

۶-احیای بافت قدیم شهر ندوشن .

۷-ارتباط بین دو قطب کشاورزی و دامداری ( ورزنه – ندوشن ) و تبادل و خرید و فروش محصولات .

۸-آثار و ابنیه های ارزشمند موجود اعم از برج و باروها ، قلعه ، منار جنبان ، مساجد و تکایا و دربندها و صدها اثر به ثبت رسیده گویای این مسئله است که ندوشن در گذشته دارای رونق و آبادانی خاصی بوده و به دلیل حذف این راه و احداث جاده سنتو این شهر در محرومیت قرار گرفته است .

مردم ندوشن چندین سال است منتظرند با احیای راه ابریشم شاهد شکوفایی این دیار باشند .

منبع: خبرگزاری موج




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag قرداد خرید.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag قرداد خرید.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag قرداد خرید.

There are no results.