ID : 35676205
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد:

مینی‌بوس ویژه معلولان در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد گفت: مینی بوس های اختصاصی ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه خواهد شد.

به گزارش یزد آوا، یکصد و دهمین جلسه شورای شهر یزد صبح امروز چهارشنبه 23 آبان ماه برگزار شد.

نائب رئیس شورای شهر یزد در این جلسه با اشاره به 24 آبان ماه روز کتابخوانی، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود و کتاب و کتابخوانی به بخش لاینفک زندگی آحاد جامعه تبدیل شود.

شایق، درپیش رو بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت و اذعان داشت: دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) نقش مهمی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) داشت.

وی کسب مقام اول جهان توسط تیم المپیاد نجوم را ایران را نیز تبریک گفت و حضور یک جوان یزدی در میان این تیم را باعث افتخار استان یزد دانست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد در این جلسه گفت: توانمند سازی معلولان و حضور پر رنگ آن ها در جوامع نشان دهنده رشد یک جامعه است.

سپنتا نیکنام، با بیان اینکه  قوانین بسیاری برای حمایت از معولان در کشور وجود دارد، اذعان داشت: متاسفانه قوانین و شعارها برای حمایت از معلولان در حد حرف باقیمانده و اقدام علمی برای آن ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده 10 درصد از جامعه دچار معلولیت است که اقلیت بزرگی محسوب می شوند که به اندازه جمعیتشان از حقوق لازم برخوردار نیستند.

وی از راه اندازی مینی بوس های ویژه معلولان در یزد خبرداد و گفت: مینی بوس های اختصاصی ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه خواهد شد که امیدواریم با مساعدت اعضای شورا تا پایان این دوره شورا برند «شهر دوستدار معلول» را به برندهای یزد اضافه کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان طراحی مبلمان و وسایل ورزشی ویژه معولان توسط سازمان سیمای شهری داده شده است.

شهردار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه آنگونه که باید در جامعه به معولان بها داده نمی شود، اذعان داشت: اماکن عمومی برای دریافت مجوز موظف هستند که فضای لازم دسترسی  را برای معلولان ایجاد کنند.

وی همچنین از احداث پارک ویژه معلولان در سطح شهر یزد خبر داد و گفت: شهرداری یزد تا پایان سال چندین پارک ویژه معلولان در سطح شهر احداث خواهد کرد که تمام دسترسی ها آن ویژه معلولان طراحی خواهد شد.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.