ID : 37657005
استاندار یزد:

نرخ مشارکت استان در انتخابات بالاتر از متوسط کشوری پیش‌بینی می‌شود


محمد علی طالبی گفت: به طور معمول در طول ادوار گذشته، نرخ مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس معادل متوسط کشوری بوده است با این حال پیش بینی می‌شود نرخ مشارکت استان در این دوره از انتخابات مجلس بالاتر از متوسط کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، محمدعلی طالبی دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان یزد، با بیان اینکه انتخابات در استان یزد براساس برنامه وزارت کشور رأس ساعت 8 صبح آغاز شد و شاخص آنلاین بودن شعب ثبت نام در استان 100 درصد بوده که نشاندهنده استقرار مناسب شعبه‌ها بوده است.

وی با اشاره به حضور و بازدید خود از شعب اخذ رای در شهرستان‌های مختلف استان، ادامه داد: خوشبختانه فرایند برگزاری انتخابات در همه شهرستان‌ها براساس دستورالعمل در حال انجام بود و نکته ارزشمند آن، تعامل و همکاری بسیار خوب بین هیئت‌های اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات بوده است.

استاندار یزد  با بیان اینکه کمترین مشکل بین اعضای شعب و ناظرین استان وجود داشته که نشانه جریان خوب انتخابات در استان است، تصریح کرد: نسبت به دوره‌های قبل اعتراضات کمتری از نامزدهای انتخابات و ستادهای آنها واصل شد که نشاندهنده تخلفات کمتر در شعب ثبت نام و اطراف شعب و رعایت ممنوعیات تبلیغاتی که از دیروز اعمال شده بود می باشد.

طالبی عنوان کرد: در استان یزد تا ساعات پایانی روال معمولی را برای حضور مردم داشتیم و در سه ساعت اخیر با افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای مواجه بودیم و مجبور به درخواست تمدید زمان اخذ رای شدیم و کل کشور دو مقطع زمان رای گیری تمدید شد و در حال حاضر برخی شهرستان‌ها خواستار تمدید بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نرخ مشارکت در استان یزد در این دوره از انتخابات مجلس بالاتر از متوسط کشوری باشد، گفت: به طور معمول در طول ادوار گذشته، نرخ مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس معادل متوسط کشوری بوده است و مشارکت استان یزد به جز چند دوره، مانند دوره دهم انتخابات مجلس دهم که مشارکت بسیار بالایی داشت و بالاتر از متوسط کشوری بود در بقیه دوره‌ها جز استان‌های متوسط در کشور بوده‌ایم اما این دوره پیش بینی نرخ مشارکت بالاتر از متوسط کشوری برای استان داریم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته پدافند زیستی استان گفت: کمیته پدافند زیستی استان بر اساس دستورالعمل های مربوطه تشکیل و گزارش کاملی از استان و آمادگی های دستگاه های مختلف توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه شد.

وی با بیان این که خوشبختانه تاکنون بیماری که آزمایش کرونای ان مثبت باشد در استان نداشته ایم ادامه داد: طبق مصوبه کمیته پدافند زیستی مصوب شد که دستگاه های مختلف یک سری از اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

طالبی خاطرنشان کرد: مردم نگرانی در خصوص بیماری کرونا نداشته باشند اما هشداری های مراقبیتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده را رعایت کنند تا دچار بحران نشویم.

وی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان گفت: با توجه به ضریب بالای سلامت در استان یزد و همچنین داشتن  مراکز بهداشتی درمانی خوب نباید خیلی نگران بیماری کرونا در استان بود.

طالبی اذعان داشت: بر اساس مصوبه کمیته پدافند زیستی بیمارستان شهید صدوقی یزد به عنوان بیمارستانی انتخاب شد که اگر اتفاقی افتاد این بیمارستان پذیرای این بیماران باشد و یکی از  بیمارستان های شهرستانی نیز به عنوان بیمارستان پشتیبان تعیین شد.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.