ID : 9649843
یستگاه پایانی توافق ژنو/10

نشست‌های فشرده دوجانبه عراقچی و روانچی با هیأت‌های روسیه و سه کشور اروپایی/ نشست کارشناسی ادامه می‌یابد


امروز چهارشنبه در ادامه رایزنی‌ها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای معاونان وزیر خارجه کشورمان با نمایندگان روسیه، آلمان، فرانسه و انگلستان نشست‌های فشرده دوجانبه خواهند داشت و نشست کارشناسی نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش یزد آوا به نقل از فارس؛ امروز چهارشنبه قرار است سید‌عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای با نمایندگان روسیه، آلمان، فرانسه و انگلستان به صورت دوجانبه به گفت‌وگو و رایزنی بپردازند.

بر همین اساس قرار است معاونان وزیر خارجه در ساعت 8 صبح به وقت محلی (10.30 به وقت تهران) با هیأت مذاکره‌کننده روسیه، ساعت 9 صبح با تیم مذاکره‌کننده آلمان ساعت 10 صبح با هیأت فرانسوی در گروه 1+5 و ساعت 11 نیز با هیأت مذاکره‌کننده انگلستان به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

نشست کارشناسی‌ای که شب گذشته در وین در جریان بود نیز امروز ادامه خواهد یافت.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بامداد دیروز سه‌شنبه 20 آبان‌ماه به منظور شرکت در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای راهی وین شد.

ظهر دیروز ظریف و کاترین اشتون بر سر میز ناهار به رایزنی پرداختند و پس از آن هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران در سطح معاونان رایزنی‌های دوجانبه‌ای را با هیأت آمریکایی، چینی و همچنین نشست سه‌جانبه‌ای را با آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار کرد.

خبرها حاکی از این است که برخی از وزرای خارجه 6 کشور از جمله آمریکا و آلمان اوایل هفته آینده برای شرکت در این دوره از مذاکرات به وین خواهند آمد.

شهر وین پیش از این میزبان 8 دور مذاکرات جامع هسته‌ای بوده و یک دوره از این مذاکرات در نیویورک و نهمین دور نیز در مسقط برگزار شد.

در حال حاضر ظرفیت و میزان غنی‌سازی و تحریم‌ها از جمله موارد اختلافی بین ایران و 1+5 است.

در ششمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای که در شهر وین برگزار شد پس از آنکه طرفین به این نتیجه رسیدن که حصول توافق جامع تا پایان مهلت 6 ماهه توافق ژنو امکان‌پذیر نیست این مذاکرات را برای 4 ماه دیگر تمدید کردند که سوم آذر پایان ضرب‌العجل 4 ماهه این مذاکرات است.

برخی از رسانه‌ها و مقامات از جمله روس‌ها از تمدید این دوره از مذاکرات سخن می‌گویند و عده‌ای نیز از حصول توافق موقت.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag روز درختکاری.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag روز درختکاری.

There are no results.