ID : 6292696
كارشناس تغذيه در يزد:

نوجوانان روزه دار از خوردن تنقلات در فاصله افطار تا سحر خودداری کنند


يك كارشناس تغذيه در يزد خطاب به نوجوانان روزه دار توصيه كرد: نوجوانان روزه دار از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر خودداری کنند تا معده آن ها به هنگام صرف سحری به طور کامل خالی و آماده غذای سحر باشد.

به گزارش یزد آوا ، کارشناس تغذیه در یزد اظهار داشت: خوردن میوه در هنگام سحر علاوه بر رفع مشکل یبوست، باعث مقاومت بیشتر در برابر تشنگی می شود.

ناهید برخورداری افزود: مصرف یک لیوان شیر در هنگام افطار و سحر و مصرف یک پیاله ماست در موقع شام و سحر به کودکان و نوجوانان روزه دار توصیه می شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: هر چند بخش عمده انرژی دانش آموزان در زمان روزه داری باید ازگروه غذایی نان و غلات تامین شود اما مصرف مواد پروتئینی مانند انواع گوشتها خصوصاً گوشت سفید و ماهی و تخم مرغ و لبنیات برای آنها ضروری است.

وی به نوجوانان توصیه کرد: حداقل در ساعات روزه داری از فعالیت های سنگین ورزشی که موجب تشنگی نوجوانان می شود و نیازهای غذایی آن ها را به شدت افزایش می دهد، خودداری کنند.

برخورداری متذکرشد: این افراد باید غذای افطاری که می تواند مجموعه ای از صبحانه و شام با اندکی تغییر و کاهش حجم باشد، به آرامی اما در یک وعده میل کنند.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: نوجوانان روزه دار از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر خودداری کنند تا معده آن ها به هنگام صرف سحری به طور کامل خالی و آماده غذای سحر باشد.

منبع: وب دا یزد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag شورا.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag شورا.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag شورا.

There are no results.