ID : 19875044
رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد

کاهش 13 درصدی ورودی پرونده‌های دادسراهای استان یزد


رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد : کاهش 13 درصدی ورودی پرونده های دادسراهای استان ، افزایش مختومه های محاکم نسبت به سال قبل ، کسب رتبه نخست در شاخص امتیازات اداری در کشور و ارتقاء رتبه کل دادگستری استان به رتبه پنجم کشوری و همچنین کسب رتبه اول در جذب درآمد ها از مهمترین دستاوردهای دادگستری استان یزد در سال 94 بوده است.

به گزارش یزد آوا به نقل ازعصر فرهنگ، محمدرضا حبیبی در اولین نشست شورای معاونین دادگستری و رؤسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان یزد در سال جدید افزود : همه باید سرباز ولایت در جبهه اقتصاد مقاومتی باشیم و همه برنامه ریزی و سیاست گذاری دستگاه را در این زمینه به کار بندیم تا دستگاه قضایی نیز تحقق اقتصاد مقاومتی نقش و وظیفه خود را ایفا نماید.

وی صرفه جویی ، پرهیز از مصرف گرایی و مبارزه با تجمل گرایی را اولین و مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و اظهار داشت : جلوگیری از هزینه های غیر ضرور در دستگاه قضایی و تثبیت فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از منابع و امکانات از دیگر بخش های اقتصاد مقاومتی است که باید مورد اهتمام کلیه کارکنان قرار گیرد.

این مقام قضایی ، عدم وابستگی به بیگانگان و تلاش در جهت خودکفایی را از دیگر ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد : حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع و قانونی ، حمایت از اشتغال زایی و مدیریت قضایی در پرونده های اقتصادی مطروحه در دادگستری در چارچوب قانون از دیگر اقداماتی است که می توان از آن به عنوان سهم دستگاه قضایی در تحقق « اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل » یاد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب 30 نیروی قضایی در سال گذشته ، ابراز داشت : باید این جذب کادر قضایی نتایج ملموسی را برای مردم در ارتقاء عملکرد دادگستری استان و کاهش اطاله دادرسی و ... داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد : در سال جاری در حوزه هایی که کماکان با کمبود قاضی مواجه هستند خصوصا حوزه های دور دست و محروم استان مثل خاتم ، مروست و بهاباد هم در سال جاری با حمایت مدیرکل امور استخدامی قضات مشکل حل شود.

وی نظارت بر کار قضات جوان و کم تجربه را از رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها خواستار شد و گفت : گرچه کادر جدید اضافه شده به دستگاه قضایی استان از نظر علمی رتبه خوبی را دارند اما انتظار است تا رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها با حمایت و نظارت خود از کادر جدید راه را برای شروع خوب کار و شغل شریف و خطیر قضاوت در کادر جدید هموار سازند.

حبیبی بر رعایت نظم و انضباط اداری تأکید کرد و بیان داشت : رعایت نظم مقدمه بسیاری از پیشرفت ها و حرکت های رو به تعالی در دستگاه های اداری است ، ضمن اینکه هرگونه بی نظمی در محیط اداری و عدم انجام وظایف محوله ، نمونه بارز کم فروشی است که « يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ »   روزی که پرده ها کنار می رود و نهفته های دل آشکار می گردد ، آبروی انسان را می برد و شرم و خجالت را بر انسان آوار می کند.

وی خاطر نشان کرد : هرگونه کم کاری و عدم توجه به وظایف شغلی که به ازای آن حقوق دریافت می کنیم مصداق بارز لقمه حرامی است که به زندگی مان وارد می شود و بدون تردید آثار وضعی این لقمه است که آینده زندگی و فرزندان را تباه خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد : کاهش 13 درصدی ورودی پرونده های دادسراهای استان ، افزایش مختومه های محاکم نسبت به سال قبل ، کسب رتبه نخست در شاخص امتیازات اداری در کشور و ارتقاء رتبه کل دادگستری استان به رتبه پنجم کشوری و همچنین کسب رتبه اول در جذب درآمد ها از مهمترین دستاوردهای دادگستری استان یزد در سال 94 بوده است که باید در سال جاری با تلاش و همدلی ضمن حفظ وضعیت موجود ، در سایر شاخص ها نیز دستگاه قضایی استان را تعالی بخشیم.

شایان ذکر است در این جلسه سیاست های کاری سال جدید توسط معاونین و مشکلات حوزه های قضایی توسط رؤسای حوزه های قضایی بیان و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.