ID : 6297869
باربی سرباز جنگ نرم دشمن؛

امسال هم دانش آموزان یزدی با باربی به مدرسه می روند! +تصاویر


یک دانش آموز اشکذری می گفت معلم در کلاس درس مرتب از مفاخر و بزرگان کشورمان برای ما سخن می گفت، از بزرگانی که شجاعانه در دوران دفاع مقدس از میهن و ناموس خود دفاع کردند، حال چه طور شده که ما باید با تصاویر اشخاصی بر روی لوازم تحریرمان در کلاس بنشینیم که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ ما ندارند.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، لوازم‌ تحریر یکی از مهم ترین گروه های کالایی می باشد که روی فرهنگ عمومی مخاطبین کودک و نوجوان تاثیر می گذارد. از سوی دیگر این کالا به عنوان یک کالای ضروری و همچنین دارای مصرف مداوم در طول سال می‌باشد.  

اما متاسفانه با بررسی بازار لوازم‌تحریرکشور به این نیتجه می‌رسیم که اکثر محصولات این بازار وارداتی و مبلغ فرهنگ غرب می باشد.«بن‌تن»، «برتز»، «باربی»، «هانا مانتانا» و … شخصیت هایی هستند که بازار لوازم‌تحریر ایران را تسخیر کرده‌اند.

خشونت، بی‌غیرتی، مصرف‌گرایی، بی‌حیایی و ترویج فرهنگ بی‌حجابی و برهنگی، سوغات فرهنگی غرب برای کودکان و نوجوانان ایرانی است که از طریق این محصولات به ذهن و روان آنان تزریق می‌شود.

70754

 

در حقیقت کودکان و نوجوانان ایرانی که آینده سازان ایران اسلامی هستند در مواجهه مستقیم با سربازان جنگ نرم دشمن قرار دارند و ادامه ی این روند، آینده‌ای مطلوبی برای فرهنگ، باورها و ارزش های ایران اسلامی نخواهد داشت.

با توجه به ضرورت و لزوم تولید و توزیع محصولات متناسب با فرهنگ و ارزش های ایران اسلامی برای کودکان و نوجوانان ایرانی، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بر آن شدند تا در این جبهه خط‌شکنی کرده و به تولید لوازم‌تحریر با مفاهیم ایرانی – اسلامی اقدام نمایند.

selena-and-justin

sleepy_barbi-(1)

اما این سوال پیش می آید که با وجود تمام تلاش های صورت گرفته در این حوزه چرا باز وقتی به مغازه های لوازم التحریر در سطح شهر سر می زنیم  بر روی جلد دفترها و جامدادی ها و کیف ها عکس باربی و جاستین و بنتن و … را می بینیم؟

یا اینکه چرا در فروشگاه های عرضه مستقیم کالا که این روزها در شهرستان های مختلف استان یزد برگزار شده اثری از لوازم التحریر ایرانی نیست.

مسئولین توجه کنند که می توان از این فروشگاه ها به منظور تسهیل دسترسی مردم به کالاهای ایرانی استفاده نکرد، نه این که فروشگاه هارا به بازاری برای فروش اجناس درجه دو سه آن هم از نوع چینی و خارجی تبدیل کنیم.

یکی از دانش آموزان اشکذری در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا به این نکته اشاره کرد که از کلاس اول دبستان تا الان که سوم راهنمایی هستم، مرتب در کلاس های درس معلم از مفاخر و بزرگان کشورمان برای ما سخن می گفت، از بزرگانی که شجاعانه در دوران دفاع مقدس از میهن و ناموس خود دفاع کردند، از شعرای بزرگی می گفت که دنیا روی آثار آن ها مطالعه می کند حال چه طور شده که ما باید با تصاویر اشخاصی بر روی لوازم تحریرمان در کلاس بنشینیم که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ ما ندارند.

وقتی در این رابطه با یک فروشنده لوازم التحریر صحبت کردیم در جواب این سوال که چرا صد درصد اجناس شما خارجی بوده و اثری از تصاویر و شخصیت های ایرانی بر روی آن ها مشاهده نمی شود گفت: به قدری طراحی و تنوع این تصاویر زیاد است که وقتی خریدار وارد مغازه می شود حتی  برای تصمیم گیری در انخاب طرح ها دچار سردرگمی می شود.

IMG_7745

IMG_7744

وی گفت درست است که به تازگی شرکت هایی اقدام به تولید لوازم تحریر با تصاویر شخصیت ها و کارتون های ایرانی کرده اند ولی این طرح با دو مشکل اساسی روبه روست: اول آن که با چند قلم کالا نمی توان جا پای بازار فعلی گذاشت و دوم آن که همین اقلام تولید شده  قرار است با قیمتی بیشتر از مشابه خارجی خود وارد بازار شوند.

جهان غرب از همان روزهای آغازین انقلاب و حتی قبل تر از آن به اشکال مختلفی در پی استحاله فرهنگ ایرانی اسلامی برآمد و هر روز که گذشت از روش های جدیدتر و به روز تری برای دست یابی به هدف شوم خود تلاش کرد.

یک روز چادر را به عنوان عامل اسارت و تهجر به ما معرفی کردند و بعد مانتو های اسلامی را برایمان به ارمغان آوردند و کم کم جنس مانتوها آب رفتند و در کنار آن با هجوم رسانه ها و تبلیغات ماهواره ای شیک بودن را مبنای روشن فکری قرار دادند و در کنار آن بازار های عمده لباس و لوازم آرایش را در کشور های جهان سومی به راه انداختند.

و این تمام ماجرا نیست، دایره هجمه وسیع تر بوده به طوری که برای کودکان دبستانی ما هم الگو آفرینی می کنند. از بازی های کامپیوتری گرفته که تخیل و خشونت را به جای معرفت و شجاعت به ذهن کودکان تزریق می کنند تا کارتون رقص و آوازه خوانی باربی ها که اندام لاغر و قد بلند را به عنوان یک زن اصیل به دختران ما معرفی می کنند.

با این اوضاع دیگر نمی توان از دانش آموزی که با این ابزار و الگوها از دوران دبستان تا دانشگاه رشد یافته توقع داشت که نسبت به ارزش ها و آرمان های کشور و انقلاب بی تفاوت نباشد، چون ما الگویی به او معرفی نکردیم تا الگو پذیرد.

این نوشته بر آن بود تا ضمن معرفی حرکات صورت گرفته در زمینه تولید لوازم تحریر ایرانی اسلامی به توصیف بازار موجود لوازم تحریر بپردازد تا تلنگری به مسئولین حوزه فرهنگ و رسانه باشد تا جدی تر در این راه قدم بردارند و هشداری به خانواده محصلین بدهد تا بدانند که با خرید این گونه لوازم، چیزی جز تخریب هویت اصیل ایرانی اسلامی برای فرزندانشان حاصل نمی شود.

13920530000109_PhotoL 13920529195719235_PhotoL

394397_844

 

منبع:یزد رسا




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.