برای ترویج دوچرخه سواری در یزد نباید دنبال کارهای نمایشی بود
به گزارش یزد آوا، مهدی جمالی نژاد در کارگاه تخصصی مدیریتی توسعه دوچرخه سواری در شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه هلند و بسیاری از کشورهای جهان اقدامات بسیار خوبی در حوزه دوچرخه سواری همگانی داشتند و به سمت و سوی حمل و نقل پاک و سبز و استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری رفتند، اظهار کرد: در کشور ما نیز یزد را به عنوان شهر دوچرخهها میشناسند.
وی افزود: استفاده از دوچرخه زمانی در یزد به اندازهای مرسوم و رایج بود که شهر را به عنوان پایتخت دوچرخه مطرح کردهاند و همواره به نوعی در دوچرخه سواری چه از نظر حرفهای و چه از لحاظ عمومی شاخص و مطرح بوده است.
شهردار یزد با اظهار تأسف از اینکه امروز نه تنها شهر یزد بلکه بیشتر شهرهای ایران کمتر از دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند، گفت: در اصفهان پویشی با عنوان سهشنبههای بدون خودرو راه اندازی کردیم که در بسیاری نقاط کشور الگو شد و تلاش بر این بود که خود من هم به عنوان مدیر شهر، در بسیاری از مأموریتها و امور از دوچرخه استفاده کنم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر یزد با توجه به وسعت کمتر شهر و معابر وسیعتر، تلاش بر این است که مسیر دوچرخهها را به صورت جدی و زیرساختی پیگیری کنیم تا دوچرخه سواری به صورت امن در این شهر انجام شود.
وی ادامه داد: در بحث دوچرخه سواری، نباید به دنبال کارهای نمایشی و ظاهری بود زیرا این شهر ظرفیت و قابلیت این را دارد که به عنوان شهر پایلوت در توسعه دوچرخه سواری معرفی شود.
شهردار مرکز یزد خاطرنشان کرد: اگر مسئولان همت کنند، در یک بازه زمانی یک تا دو ساله میتوان شهر را به شرایطی رساند که شمار دوچرخه سواران بیشتر از کسانی باشد که سوار خودرو هستند زیرا مردم یزد از کارهای درست و منطقی استقبال میکنند.
انتهای پیام/
Related Assets:
- مسیر دوچرخهسواری در نقاط مختلف شهر یزد ایجاد میشود
- باید با شفافیت سازی و پاسخگوئی دیوار بی اعتمادی مردم را بشکنیم
- یزد بعنوان تستی توسعه دوچرخه سواری کشور ارائه شود
- عنوان دومی رکابزن تیم دوچرخهسواری پیشگامان در تور بینالمللی
- شهرداری یزد بدون همراهی بازاریان موفق نخواهد بود
- فعالیت غیر قانونی اتباع در 400 مرکز خرید و فروش ضایعات در یزد/ ضرورت ساماندهی کارگران میدانی یزد
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|