ID : 13576317
گفتگو با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای یزد؛

تهیه گزارشات مردمی 90درصد مشکلات را حل کرده است


خبرنگاری راحدود سال 87 همزمان با تحصیل دردانشگاه شروع کردم و در همان نشریات دانشگاه خبرهای فرهنگی استان را چاپ می‎کردم؛ اما به طور جدی از سال 90 در یکی از نشریات استان فعالیت کردم و پس از آن در باشگاه خبرنگاران صداوسیما به مدت 2 سال خبرنگاری کردم و اکنون یک سال است از شروع فعالیتم در واحد خبر صدا و سیما می‌گذرد.

یزد آوا، حوزه خبر و رسانه از مهمترین و حساس‌ترین حوزه‌هایی است که کارکنانش باید علاوه بر داشتن اطلاعات و کار آمدی لازم خود را به علوم جدید مجهز کنند و از روش‌های جدید و به روز برای خبر رسانی استفاده کنند. خبرنگاران رسانه باید با سبک‌ها و تکنیک‌های به روز در حوزه خبر آشنا باشند و در فرایند تولید و انتشار خبر، حرفه‌ای و ماهرانه عمل کنند.


در این رابطه با« زهراگنجعلی» متولد68، یکی از خبرنگاران صدا و سیمای استان به گفتگو نشستیم که در زیر می خوانید.

یزد آوا: از چه سالی در عرصه خبر وارد شدید؟

خبرنگاری راحدود سال 87 همزمان با تحصیل دردانشگاه شروع کردم و در همان نشریات دانشگاه خبرهای فرهنگی استان را چاپ می‎کردم؛ اما به طور جدی از سال 90 در یکی از نشریات استان فعالیت کردم و پس از آن در باشگاه خبرنگاران صداوسیما به مدت 2 سال خبرنگاری کردم و اکنون یک سال است از شروع فعالیتم در واحد خبر صدا و سیما می‌گذرد.


یزد آوا: چگونه به صدا وسیما راه یافتید؟

راه یافتن به صدا و سیما آسان نبود. نزدیک یک سال در باشگاه خبرنگاران دوره های مقدماتی . تکمیلی و پیشرفته را البته با آزمون گذراندم بعد از کسب نمره قبولی بالا، 3 ماه به عنوان دستیار خبرنگاران باشگاه خبرنگاران فعالیت کردم و بعد از تاییدشدن نزد مسئول آنجا 2 سال خبرنگاری کردم و در نهایت با تهیه گزارش‌هایی که مورد قبول رئیس واحد خبر شد به واحد خبر صداوسیما راه یافتم و درآنجا هم پس از 4 ماه فعالیت به صورت آزمایشی به عنوان خبرنگار مشغول به کار شدم.

یزد آوابرای تهیه گزارش مردمی چگونه مطلع می شوید؟

بخشی از طریق تماس ها و پیامک‌ها وبخشی دیگری از طریق اطلاعاتی که خودم به دست می آورم.

 

یزد آواارزیابی شما از پاسخ‌گویی مسئولان به مشکلات مردم چیست؟

پاسخ‌گویی متفاوت است. بعضی مسئولان واقعا درصدد حل مشکلات مردم هستند و فقط آگاهی ندارند که این رسالت ماست اما بعضی مسئولان حتی اگر آگاهی هم داشته باشند یا دیگران رو مقصر می‌کنند یا وعده‌های پوچ و توخالی می‌دهند تا موعدش برسد و دوباره آدم را سرکار می‌گذارند.

 

یزد آوابیشترین مشکلات مردم به چه موضوعاتی اختصاص دارد؟

مردم در خصوص هر مشکلی از ما درخواست پیگیری دارند، حتی گاهی مشکلات شخصی و همسایگی که مربوط به ما نیست را با ما درمیان می گذارند.

 

یزد آواکدام محله از نظر شما بیشترین مشکل را دارد؟

بیشترین مشکل را به نظربنده محله حسن آباد داشت که بحث فاضلاب و آسفالتش رو چندین بار پیگیری کردم.

 

یزد آواچگونه سوژه خود را انتخاب می کنید؟

سوژه رو انتخاب نمی‌کنیم سوژه باید شکار شود آن هم اگر نگاهت خبری باشد و به همه شهر یک دقت خاصی داشته باشی می‌توانی این کار را انجام دهی.


یزد آوابه نظر شما تهیه گزارشات مردمی در حل مشکلات مردم چقدر تأثیر دارد؟

این گزارشات به نظربنده 90 درصد جواب می‎دهد، خیلی مشکلات بوده که گزارش گرفتیم و خدارو شکر حل شده و مردم تماس زدند و تشکرکردند اون 10 درصد هم استثناء است.

 

یزد آوامردم چگونه می‌توانند مشکلات خود را اعلام کنند؟

ما دو شماره داریم که به طور مدام در خبرها اعلام می‌کنیم؛ همشهریان عزیز می‌توانند با شماره پیامک 300072188 و تلفن 38221042  مشکلات خودشان را اعلام کنند.

 

یزد آواروزانه چند تماس از مردم دریافت می‌کنید و چگونه به سوژه‌ها رسیدگی می‌کنید؟

بهتر است بپرسید در شبانه روز چند پیام و تماس دریافت می‌کنید، تعداد تلفن‌ها وپیامک‌ها به حدی زیاد است که همکارانم گاهی از پاسخ دادن به آن خسته می‌شوند. بعضی اوقات یک مشکل را 10 نفر یا بیشتر پشت سرهم تماس می‌گیرند واعلام می‎کنند تا زودتر پیگیری شود با این حال صداهای مردمی ضبط می‌شود و علاوه بر پخش شدن آن در بخش‌های مختلف در لیست سوژه‌های ما ثبت و درجلسات مطرح می‌شود و اولویت پیگیری با سوژه‌های مهم‌تر است.

یزد آوا:  از شما به خاطر فرصتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم.
 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

Content with tag دستاورد انقلاب.

There are no results.

گفتگو گفتگو

Content with tag دستاورد انقلاب.

There are no results.

گزارش گزارش

Content with tag دستاورد انقلاب.

There are no results.