رسانههای یزد در خصوص مسائل مهم استان تولید محتوا کنند
به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دیدار با اعضای انجمن صنفی سرپرستان خبرگزاریها و مدیران پایگاههای خبری استان یزد با بیان اینکه باید فضای رسانه ای باز تعریف شود، گفت: اکنون رسانه وظایف و کارکردهای جدیدی را پیدا کرده و این انجمن صنفی میتواند مدیران و مسئولان را با این وظایف آشنا و زمینه تعامل بیشتر را فراهم کند.
مجید جوادیان زاده با اشاره به اینکه ملاک و معیار مشخصی برای تشخیص یک خبرنگار وجود ندارد، افزود: باید با هم فکری و هم افزایی شاخصی و معیاری برای تعریف یک خبرنگار مشخص شود و باید در حوزه خبرنگاران نگاه تخصصی تری وجود داشته باشد.
وی گفت: برای استفاده از صندوقهای حمایتی از خبرنگاران باید تعامل و گفتگو بین انجمن صنفی و دستگاه دولتی ارشاد وجود داشته باشد و جلسات به صورت مستمر و فعالانه انجام شود و توزیع آگهیها نیز بین فعالان رسانه موجب تولید نارضایتی است باید پیگری شود و از طریق اداره ارشاد صورت گیرد.
جوادیان زاده با بیان اینکه باید جشنوارهای متناسب با رسانههای استان طراحی شود، گفت: میتوان با برپایی این جشنواره توسط انجمن صنفی پایگاههای خبری و خبرگزاریها در خصوص محورهایی که یزد درگیر آن است مانند آب، میراث فرهنگی و ... توسط رسانهها تولید محتوا انجام گیرد و محتواها در این زمینه تقویت شود.
وی با بیان اینکه فقر محتوایی در فضای مجازی وجود دارد، تصریح کرد: فضای رسانه مجازی گول زننده است و با وجود اینکه به نظر میآید در زمینههای مختلف اطلاعات زیادی وجود دارد اما بسیاری از محتواها همپوشانی دارند و تکراری هستند و باید محتواهای رسانهای از جمله گزارش، عکس و ... تولید و تقویت شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به نقش رسانه در حل بسیار از مشکلات و مسائلی که استان درگیر آن است، افزود: با گفتگو و تعامل هنری، فرهنگی و مدنی میتوان بسیاری از مشکلات و تنشهایی که در خصوص مسائل گوناگون از جمله آب در بین استانها وجود دارد حل کرد.
انتهای پیام/
Related Assets:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|