طرح ویژه بازرسی بازار در یزد اجرائی می شود
به گزارش یزد آوا، محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: البته در طول سال نیز ، بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند ، ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها ، خصوصاً درحوزه صنایع غذایی ، این طرح حالت ضربتی وویژه دارد.
وی ادامه داد : اين طرح که تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه دارد ، ازكالاهاي پرمصرف از قبيل انواع فرآورده هاي لبني، شكر، زعفران، روغن سرخ كردني ،روغن خوراكي مصرفي خانوار،انواع چای ،زولبيا و باميه،سیر و پیاز سرخ شده که در مراكز فروش ، عرضه می گردد بازرسي و نمونه برداري انجام مي شود.
این مقام مسئول گفت:متعاقب با زرسی ها و نمونه برداری هایی که صورت می پذیرد، ما می توانیم از طریق آزمونها و کنترل های که برروی مواد مصرفی مردم انجام می دهم از رسیدن مواد غذایی ، سالم ،بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه دار استان اطمینان حاصل نماییم .
مدیرکل استاندارد یزدتاکید کرد: استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد، حق شهروندان بوده ودرایجاد و پایداری سلامت مردم نقش به سزایی دارد و در واقع هدف اصلی اجرای این طرح ،سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است ،که ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف طبق مواد قانونی موجود ، برخوردحقوقی می شود.
دبیر شورای استاندارد استان در پایان گفت : بازرسان اصلی ، مردم فهیم وشریف استان هستند . آنها می توانند به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک ویاحتی به منظور کسب اطلا عات بیشتر,عدد و کد 10رقمی زیرعلامت استانداردملی ایران را که بروی کالا درج و حک شده است، را به شماره
1517 1000 پیامک نموده که پس از چند لحظه از طریق پاسخ دریافتی می توانند از صحت وجود نشان استاندارد ایران، تاریخ اعتبار پروانه، مشخصات و آدرس سازنده، مشخصات کالاو تاریخ تولید اطمینان حاصل کنند.
Related Assets:
- جنبه زیباشناسی در کالای ایرانی رعایت شود
- دو سوم واحدهای صنعتی استان فاقد استاندارد هستند
- سال گذشته 114 واحد تولیدی غیرمجاز در یزد پلمپ شد
- بازار نوروز 97 تحت کنترل است
- نمونهبرداری بتن از محل کارگاه های ساختمانی اجباری می شود
- 17 جایگاه «سیانجی» یزد مشکلات بحرانی دارند/مهلت 2 ماهه استاندارد برای رفع معایب
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|