Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

پای درد دل‌های مردم ابرکوه؛ ترسم که از چاله درآیم و در چاه بیفتم؛

ابرکوه نیازمند بکارگیری مدیران بومی دلسوز و کارآمد است نه غیربومی غیرمتخصص


مردم ابرکوه، نیازمند توجه بیشتر و حمایت جدی تر در رفع ضعف مدیریت دستگاه های حساس شهرستان و همچنین انتصاب مدیران دلسوز و متخصص بومی هستند.

سرو ابرکوه؛ باز هم به درخواست مردم شهرستان و شهروندانی که دغدغه شهر را دارند، دست به قلم شد.

چندی است زمزمه تغییر مدیران برخی دستگاه های اجرایی ابرکوه به گوش می رسد. در این موضوع که «هر آمدنی را رفتنی است» شکی نیست و افراد می توانند در جایگاه های مختلف به مردم خدمت کنند.

و صد در صد شکی نیست که این میز و صندلی ها برای هیچ کس ماندگار نیست، مگر آنکه برخی به زور آن را برای خود تصاحب کنند که در آن صورت هم بالاخره پایانی دارد.

شهرستان ابرکوه یکی از شهرهای استان یزد است که در بعضی موارد دست خوش رفت و آمد برخی مدیران بومی و غیربومی بوده که در مواردی دلسوز به اوضاع و احوال شهر به خصوص شرایط مردم نبودند.

اما ناگفته نماند که در این بین نباید از مدیرانی بومی و غیر بومی که نیروهای کارآمد، متخصص، آگاه به شرایط شهروندان و دلسوز به مسائل شهر بودند، غافل شد، که هدفشان رضایت خداوند و خدمت رسانی به مردم بود.

اینها علاوه بر اینکه یادشان همیشه در خاطر شهروندان جاویدان می شود، در پیشگاه خداوند متعال روسفید و سرافراز خواهند شد به لطف الهی. هر که بامش بیش برفش بیشتر.

در همین آمد و رفت ها، گاهی افراد با سیاست های سیاسی بر سر کار آمدند و رفتند که نه تنها تخصصی در مسئولیت خود نداشتند، بلکه عملکرد قابل قبولی در کارنامه شان ثبت نشده بود، که امتیاز مثبت آنها برای جلوس بر روی صندلی هایشان باشد.

فقدان وجدان کاری و بی توجه بودن به ارائه خدمات در شأن به مردم، نه تنها مشکل شهرستان ابرکوه است، بلکه درد مشترک این روزهای افراد جامعه است. مسئولینی که سفارشی در ادارات و دستگاه های مختلف بر سر کار می آیند و فقط فکرشان صبح را شب کردن و ساعت کاری رد کردن است.

اصلا برایشان مهم نیست که عملا مشکلی حل می شود یا خیر فقط در حد آمار و گزارش هایی باقی می ماند که بر روی کاغذها ثبت شده و تا واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد.

در کنار این افراد، مدیرانی هستند که با عشق و علاقه کمر به خدمت بسته اند و گاهی خارج از وقت اداری، مشکلات و امور مردم را پیگیری و رفع می کنند.

با یک بررسی سرانگشتی در شهرستان متوجه خواهید شد، منشأ بسیاری از مشکلات و معضلات (که برخی از آنها در رسانه ها منتشر شده اند) سوء مدیریت و ضعف عملکرد برخی مدیران دستگاه های مربوطه است.

در صورتی که افراد با مسئولیت های مختلف با شعار خدمت به مردم، بر روی کار می آیند. حالا سوال ما از آنها این است مردم کجای برنامه های شما قرار دارند؟

ابرکوه در بین شهرستان های استان در حوزه های مختلف که بخش درمانی آن بیشتر به چشم می آید، همیشه از نبود امکانات و تجهیزات لازم و کافی به بهانه دوربودن مسافت این شهر از مرکز استان، رنج برده است.

سرنوشت برخی بخش های دیگر نیز از آسیب نبود امکانات و مدیران دلسوز در امان نبوده است. دلیل اینکه صدای مردم ابرکوه برای انتقاد دلسوزانه و گلایه از کم کاری ها به گوش کسی نمی رسد، چیست؟

ابرکوه در حوزه ها و بخش های مختلف، ظرفیت های انسانی و نخبگانی دارد که نه تنها در استان بلکه در سطح ملی و بین المللی زبانزد خاص و عام هستند. پس غلو نیست اگر بگویم چنانچه در نصب مدیران جدید دستگاه های اجرایی ابرکوه به ویژه دستگاه های حیاتی، از پتانسیل های بومی بکارگیری نشود، اجحاف و حقوق شهروندان نادیده گرفته شده است.

تقاضای زیادی نیست اگر از مسئولین مربوطه شهرستانی، استانی و کشوری درخواست کنیم جانب انصاف را مدنظر داشته و در انتخاب مدیران، سرفصل های کارآمدی، تخصص، دلسوز بودن و بومی بودن را در اولویت قرار دهند. تجربه ثابت کرده افراد بومی با تجربه و تخصص لازم، بیشتر دلسوز همشهریان خود بوده و تلاش کرده اند.

نگذارید با یک انتخاب نامناسب سالیان سال، مردم کاسه چه کنم دست بگیرند و چوب بی لیاقتی برخی افراد، را بر زندگی خود تحمل کنند.

خلاصه مسئولین دست اندرکار هر گُلی زدید به سر خودتان زدید. ورود مدیران غیر بومی غیر متخصص را به ابرکوه ممنوع کنید.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد