Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رییس اداره بهزیستی ابرکوه:

طرح بینایی سنجی در یک هزار کودک ابرکوهی انجام شد


رییس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: تاکنون یک هزار نفر از کودکان سه تا شش ساله این شهرستان در پایگاه های سنجش چشم بهزیستی این شهرستان معاینه تنبلی چشم شده اند.

به گزارش سرو ابرکوه، زهره اکرمی رییس اداره بهزیستی ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کودکان در یک پایگاه سنجش دایم بهزیستی و 40 مهد کودک و روستا مهد و خانه های بهداشتی باهدف غربالگری، تشخیص زودرس، درمان بموقع این بیماری و شناسایی سایر اختلال های بینایی مورد معاینه قرار می گیرند.


وی افزود: پیش بینی می شود حدود 2 هزار و 200 نفر از کودکان سه تا شش ساله ابرکوه از نظر بیماریهای چشمی مورد معاینه قرار گیرند.


اکرمی با بیان اینکه اگر در زمینه ابتلا به برخی بیماری ها پیشگیری نشود، در سن هفت سالگی به بالا قابل درمان نخواهد بودوتبعات بعدی آن نیز قابل جبران نیست، افزود: این قبیل بیماری ها عوارض بسیاری بر فرد، خانواده، جامعه و دولت تحمیل می کند.


مهمترین بیماری چشمی کودکان در این سن تنبلی چشم است که اگر در این زمان معاینه نشود در سن هفت سالگی به بالا قابل درمان نخواهد بود.


رییس اداره بهزیستی ابرکوه از همه خانواده ها خواست با مراجعه به این مراکز در ارتقاء سطح سلامت کودکان خود تلاش کرده و نسبت به آینده و سلامت آنها بی تفاوت نباشند. این مسئول بابیان اینکه امسال معاینه چشم کودکان از طریق دستگاه سنجش انجام می شود تاکید کرد: کودکانی که در این طرح مشکوک تشخیص داده شوند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک معاینه دوباره خواهند شد.


وی تصریح کرد: سال گذشته در مجموع 2 هزار و 100 کودک مورد معاینه چشمی قرار گرفتند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد