Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

همزمان با سراسر کشور در سال جاری؛

۱۲۰۰ کودک ابرکوهی؛ در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، معاینه شدند


در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، که در شهرستان ابرکوه، در حال برگزاری می باشد، ۱۲۰۰ کودک مورد معاینه قرار گرفته و ۱۴۰۰ نفر دیگر هم در نوبت می باشند.

به گزارش سرو ابرکوه، تنبلی چشم (آمبلیوپی) نوعی اختلال بینایی است که بدلیل عیوب انکساری و ضایعات ارگانیک موجب کاهش دید یکطرفه و یا دو طرفه شده و در صورت عدم درمان به موقع، فرد را از یک یا هر دو چشم کم بینا یا نابینا خواهد کرد.


تنبلی چشم که باعث نابینایی یا کم بینایی بعضی مردم کشورمان است، علت عدم معاینه و درمان در کودکی می باشد. معالجه تنبلی چشم فقط در سنین کودکی بخصوص سنین پائین مقدور است و هر چه زودتر تشخیص داده شود و معالجه زودتر انجام شود؛ نتایج درمانی بهتر و سریعتری به دنبال دارد.


والدین می توانند برای سنجش بینایی فرزندان خود، با مراجعه به پایگاه سلامت راه زندگی، که هر ساله از اول آبان تا 30 آبان، به همت اداره بهزیستی در شهرستان برپا می شود، تنبلی چشم کودکان را زودتر درمان کنند.


همچنین طرح پیشگیری از تنبلی چشم که همزمان با سراسر کشور برای کودکان ۳ تا ۶ سال، برقرار است، در مهد کودک ها، پیش دبستانی‌ها و مراکز بهداشت شهرستان ابرکوه اجرا می شود.


شایان ذکر است این طرح از سال ۱۳۷۷ همه ساله در شهرستان برگزار شده است. در سال جاری تا کنون از تعداد ۱۲۰۰ کودک معاینه به عمل آمده و به لطف خدا تا پایان سال ۱۴۰۰ نفر دیگر هم مورد معاینه قرار می گیرند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد