Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اعلام کرد

ثبت 3 وقف جدید در اشکذر/ یازدهمین وقف جدید استان یزد توسط میبدی ها به ثبت رسید


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میبد از وقف یک قطعه زمین برای احداث مسجد جوادالائمه در شهرستان میبد خبر داد و در طی 20 روز اول سال 95 ثبت سه وقف جدید در اشکذر رقم خورد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت‌الاسلام مجید کرمی اظهار داشت: غلامحسین آقایی میبدی واقف خیراندیشی است که در اقدامی خداپسندانه یک قطعه زمین 379 متر مربعی خود را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میبد افزود: ارزش ریالی این موقوفه جدید یک‌میلیارد و 400 میلیون ریال است که برای احداث مسجد حضرت جواد الائمه (ع) وقف شد.

وی بیان کرد: این نخستین وقف جدید شهرستان میبد در سال 95 و یازدهمین وقف جدید استان یزد است.

به گزارش فارس، استان یزد با داشتن افزون بر 12هزار موقوفه و 43 هزار رقبه، پنجمین استان کشور به لحاظ تعداد موقوفات است.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدی اردکانی اظهار داشت: واقف خیراندیش، بمانعلی بقایی هامانه، تمام شش دانگ دو قطعه زمین و باغ‌ها با دو جره آب، در مجموع به متراژ 340 مترمربع را برای مصرف آش پَرسه (روز تاسوعا)، افطاری در مسجد قریه هامانه در شب‌های ماه مبارک رمضان و قرآن‌خوانی وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اشکذر ادامه داد: مجموعه اقدامات تبلیغی و ترویجی این اداره در شهرستان و همچنین اجرای طرح فدک آل محمد (ص) به منظور شناسایی و اجرای نیات واقفین خیراندیش، توسعه وقف‌های جدید را در پی داشته است.

گفتنی است این وقف، دهمین وقف استان یزد در سال جدید است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد