Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه موقت ابرکوه:

خانواده و مدرسه، در تربیت کودک مکمل یکدیگرند


حجت الاسلام فتاحی گفت: نهاد خانواده و مدرسه دو نهادی هستند که وظیفه تعلیم و تربیت کودک را برعهده دارند و باید به صورت کاملا هماهنگ فعالیت کنند و مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین فتاحی امام جمعه موقت ابرکوه با اشاره به هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: رفتار والدین برای کودک یک راه آشنایی با جهان بیرون است و کودک زمانی که وارد مدرسه شد علاوه بر والدین، مربیان و معلمانی دارد که به آموزش و پرورش کودک می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین فتاحی تصریح کرد: نهاد خانواده و مدرسه دو نهادی هستند که وظیفه تعلیم و تربیت کودک را برعهده دارند و از این رو باید کاملا با هم هماهنگ باشند و آموزش هایشان به صورت متضاد و متناقض نباشد تا کودک در فراگیری آن دچار سردرگمی شود.

فتاحی افزود: اگر این دو نهاد به صورت کاملا هماهنگ فعالیت کنند و مکمل یکدیگر باشند کودک به بهترین و صحیح ترین شکل تربیت شده و موفق تر خواهد بود، ولی در صورت وجود تضاد بین آموزش های خانواده و مدرسه کودک تخریب می شود.

خطبب جمعه موفت ابرکوه اظهار داشت: برای هماهنگی این دو نهاد، انجمن خانه و مدرسه با عنوان انجمن اولیاء و مربیان تشکیل شده است که وظیفه دارد ناهماهنگی های بین دو نهاد را شناسایی کرده و در راستای مرتفع نمودن آن تلاش کند. همچنین با استفاده از تجهیزات اولیاء به پیشرفت مدرسه و در نهایت پیشرفت و موفقیت فرزندان خود کمک کنند.

وی در خصوص اهمیت ورزش تاکید کرد: دین اسلام به ورزش اهمیت بسیاری داده است و در مورد آن توصیه هایی دارد. در احادیث آمده است که به فرزندان خود ورزش تیراندازی، سوارکاری و شنا بیاموزید و به آنها لقمه حلال دهید و در زمان ازدواج برای آنها مقدمات زندگی را فراهم کنید.

فتاحی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید مصطفی خمینی بیان داشت: رژیم شاهنشاهی ایشان را در سن 47 سالگی به شهادت رساند تا از تاثیراتی که بر بصیرت و آگاهی مردم می گذارند جلوگیری کند، ولی نمی دانست که تاثیر شهادت ایشان برآگاهی مردم بیشتراز گذشته خواهد شد نه کمتر.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد