Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اخراج از «جلسه علنی دولتی» به اتهام «خبرنگاری»!

مسیر «جاده خاکی» برای فرار از توهینی که به خبرنگار یزدی شد!/«صداقت»؛ گمشده امروز دولتمردان یزد!


در چند روز گذشته در گروه های مجازی استان یزد مطلبی در خصوص بیرون کردن فردی به عنوان خبرنگار! در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با مضمون «هردم از این باغ بری می رسد... توهین مسئولان یزد به جامعه خبرنگاری ادامه دارد؟» منتشر شد و با واکنش های زیادی روبرو شد و گویا به مزاق برخی خوش نیامد!

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از  یزد رسا، در چند روز گذشته در گروه های مجازی استان یزد مطلبی در خصوص بیرون کردن فردی به عنوان خبرنگار! در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با مضمون «هردم از این باغ بری می رسد... توهین مسئولان یزد به جامعه خبرنگاری ادامه دارد؟» منتشر شد و با واکنش های زیادی روبرو شد و گویا به مزاق برخی خوش نیامد!

متن مطلب منتشر شده: «متاسفم برای خودم، جامعه خبرنگار و مردم شهرم که فقط ادعای آزادی بیان و انتقاد پذیری را از مسئولان دولت تدبیر می شنوند!

شنیدم دیروز در جلسه روز گذشته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با رفتار ناشایست دشتی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری و علمدار رییس صنعت و معدن استان، رسما به جامعه خبرنگاری توهین! شده است.

شنیدم عضو یکی از اتحادیه های حاضر در جلسه که با هماهنگی دبیر جلسه به نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رفته بود به بهانه اینکه وی خبرنگار است! و در این جلسه خبرنگاران به صورت گزینشی! دعوت شده اند، از جلسه اخراج شد.

از افراد حاضر در جلسه شنیدم، فرد اخراج شده را به عنوان خبرنگار یکی از رسانه های منتقد دولت! شناسایی کرده اند! و باید از جلسه اخراج می شده است! و حتی اتحادیه مربوطه را هم تهدید کرده اند که درخواستش را انجام نمی دهند!

اولا سوای از اینکه فرد اخراج شده خبرنگار بوده یا نبوده است، متاسفم برای جامعه خبرنگاری استان که ذلیلانه، مورد توهین و تحقیر دائم مسئولان استانداری قرار می گیرند و دوم متاسفم برای مردم یزد و جامعه کارگری! که مسئولان شهرشان به خاطر خط و ربط های سیاسی و جناحی کارشان را انجام نمی دهند...

وظیفه ای که امتناع از آن نه تنها موجب پیگیر قضایی و قانونی است بلکه شعار «شایسته سالاری» دولت تدبیر را ریشه کن می کند!

از استاندار یزد باز هم سپاس گزاریم از اینکه می دانیم از کنار این موضوع هم مانند دیگر موضوعات گذشته به سادگی عبور خواهد کرد!»

انتشار و آشکار کردن موضوع فوق که گویا خط بطلانی بر ادعاهای توخالی و گزاف دولتمردان استان تلقی می شود و ادعای «شایسته سالاری»  و «آزادی بیان» هزاران بار تکرار شده آن ها را خدشه دار می کند، باعث شد تا اولین کسی که به این مطلب واکنش نشان دهد «مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد» باشد.

وی در پاسخ به موضوع آشکار شده نوشت:

«این مطلب کاملا تکذیب می گردد بر اساس بررسی هایی که اینجانب انجام داده ام طبق روال جلسات رسمی،دبیر جلسه موظف است نسبت به شناسایی کلیه افراد جلسه اقدام کند...و طبیعی است اگر فردی در جلسه حاضر باشد و دبیر جلسه آن فرد را نشناسد مشخصات فرد را جویا شود که در جلسه مذکور بعد از پرسش در مورد هویت فرد مورد نظر،( انهم نه به صورت علنی که خدای ناکرده سوتفاهمی رخ دهد و شخصیت فرد خدشه دار شود) بلکه صرفا بک سوال از مدیر شرکتی که ان خانم را همراه خود اورده بوده پرسیده شده است و ایشان متاسفانه به جای پاسخگویی به یک سوال ساده (که شما چه کسی هستید؟ ) اقدام به ترک محل جلسه کرده اند و تمامی حاضران در جلسه گواه هستند که کسی درخواست یا حتی اشاره ای مبنی بر ترک جلسه توسط ایشان نمی کند و سوالات فقط جهت روشن شدن هویت شرکت کننده در جلسه بوده است.

انتظار است اگر به نام خبرنگار مطلبی را در گروه ها درج می کنیم دو اصل مهم صداقت و امانت را فراموش نکنیم.»

واکنش به موضوع آشکار شده که تلاش برای کتمان آن از همان ابتدا با اظهارت مدیر کل روابط عمومی استانداری آغاز شد توسط برخی خبرنگار اصلاح طلب ادامه پیدا کرد.

این خبرنگارروزنامه اصلاح طلب که گویا همیشه پایه ثابت جلسات اداره صنعت و معدن است برای ادامه مسیر جاده خاکی! را انتخاب کرد و سعی کرد با پیش کشیدن موضوعات گذشته، وسفسطه تاکتیک انحراف ذهن افراد در شبکه های مجازی را پیش گیرد و نوشت:  

«پیرو انتشار خبر وامصيبتا و واویلایی که به بهانه رفتن فردی ازجلسه اتاق گفتگوی دولت وبخش خصوصی به عنوان اخراج خبرنگار منتشر و روی آن مانور داده شد، این سوال راهم منتشر کنندگان و فریادگران پاسخ بدهند که:

وقتی دراوج دوران خفقان دولت مهرورز و دیکتاتوری سردارفلاح زاده؛ بشارت نو به جرم انتشار خبرهایی از تلاشهای مضر برای بهره برداری از معدن مس علی آباد ودره زرشک + انحراف آزادراه بندرعباس_تهران از مسیریزد به سمت ابرکوه مورد بی مهری وغیض استانداری قرارگرفت و سرهنگ قایم محمدی خانم حسینی؛ خبرنگاربشارت نو را ازجلسه مصاحبه مطبوعاتی شرکت شهرکهای صنعتی جلوچشم همه خبرنگاران از جلسه اخراج کرد، کجا بودید؟

اون موقع چرا از تحمل و انتقادپذیری و مدارا وآبروی خبرنگار صحبت نکردید؟!

قربون برم خدا را

یک بوم و دوهوا را»

و اما آن روی سکه ماجرا...

پس از تایید و تکذیب ها در خصوص این ماجرا که به گونه ای توهین به جامعه خبرنگار استان یزد تلقی می شود خبرنگار یزد رسا موضوع را پیگیری کرد تا اینکه با یافتن سرنخی، همه موضوع روشن شد.

در جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی فرد اخراج شده عضو تعاونی کارگران ساختمانی بوده است که گویا روزی با یکی از رسانه های اقتصادی همکاری داشته! و در آن جلسه به عنوان عضو تعاونی و «با هماهنگی دبیر جلسه» به نشست آمده بوده است! پس ادعای اینکه « طبق روال جلسات رسمی،دبیر جلسه موظف است نسبت به شناسایی کلیه افراد جلسه اقدام کند» این عمل انجام شده بوده است.

علیرغم اظهارتی متفاوت مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد که گویا اظهارت غلط به اطلاع وی رسانده اند، فرد اخراج شده پس از صحبت های درگوشی دبیر جلسه و دشتی رییس دفتر امور اقتصادی استانداری یزد!، با دستور غیر مستقیم دبیر جلسه! از نشست اخراج شده است.

برخی اظهار کردند علمدار رییس صنعت و معدن در جلسه حضور نداشته است که این خبر هم با اظهارات افراد حاضر در جلسه تکذیب شد.

همچنین برخی مدعی شدند که خبرنگاری به جلسه دعوت نشده که گویا حضور خبرنگاران دو روزنامه حامی دولت که همیشه هم در جلسات صنعت و معدن حضور دارند را ندیده اند و یا شاید به دلیل بایکوت تصاویر جلسه و عدم انتشار آن فراموش کرده اند که خبرنگاری هم در جلسه بوده!!!

اما مهم تر از همه این موضوعات رفتار ناشایستی بود که پس از جلسه با «مسئول تعاونی کارگران ساختمانی» شده است و بنا بر اظهارات حاضران در جلسه پرونده وی را به نشانه توبیخ! بایکوت کردند و شاید در ادامه هم برای جبران کار مسئول تعاونی کارگران ساختمانی، برنامه ویژه ای برای وی داشته باشند!

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد