Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

درس هایی از نهج البلاغه (2)؛

منافقین براي هر حقي باطلي را علم مي كنند


حضرت علی (ع) در خطبه 194 نهج البلاغه می فرمایند: منافقین با تبلیغات مسموم و کاذب، در مردم ايجاد يأس و بي رغبتي مي كنند تا به مطامع خويش برسند و بازار را براي خود گرم كنند و كالاي تفرقه و شايعه خود را به فروش برسانند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی با استفاده از خطبه 194 نهج البلاغه به بیان صفات منافقین از دیدگاه حضرت علی (ع) پرداخت و اظهار داشت: امیرالمومنین شیعیان را به دوری از منافقین دعوت می کند زیرا آنها هم خودشان گمراه و خطاکارند و هم دیگران را گمراه کرده و به خطا می کشانند؛ به رنگ ها و قیافه های مختلف در مي آيند و به زبان های متعدد خودنمائی می کنند.

امام جمعه ابرکوه در ادامه بیان صفات منافقین از دیدگاه حضرت علی(ع) افزود: منافقین هر لحظه در کمین هستند تا با هر وسیله ای ایمان، عقیده و پایمردی شما را در راه خدا شکار کنند و در هم بشکنند. انسان هایی خوش صورت اما بد سیرت هستند و با شعارهایی مردم فریب، انسان ها را از حق و دیانت دور می کنند و به بیراهه می کشانند؛ گفتارشان شفا بخش اما رفتارشان دردی است درمان ناپذیر.

منافقین با تبلیغات مسموم و کاذب، در مردم ايجاد يأس و بي رغبتي مي كنند تا به مطامع خويش برسند و بازار را براي خود گرم كنند و كالاي تفرقه و شايعه خود را به فروش برسانند. آنقدر بر خواسته خود سماجت می کنند تا درخواست نامشروع خود را عملی سازند و در صورتی که مسئولیتی به آنان داده شود از موقعیت خود سوء استفاده می کنند. آنان همواره براي هر حقي باطلي را علم مي كنند و در برابر هر دليل قطعي، شبهه اي دارند و براي هر دري كليدي و براي هر شبي چراغي را آماده دارند.

منافقین در سخن باطل خود را به حق جلوه مي دهند و با ظاهر كاري، راه فريب مردم را در پيش مي گيرند. جذب و ورود ناآگاهان به تور خود را آسان و راه خروج از دام خويش را مشكل، تنگ و پرپيچ و خم جلوه مي دهند.

منافقين با اين اوصاف كه بيان شد، دار و دسته شيطان و شراره هاي آتش دوزخ و حزب شيطانند و بدانيد كه حزب شيطان در زيان است




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد