Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه:

وجود سردخانه و صنایع تبدیلی در زمینه دامداری و کشاورزی یکی از نیازهای ضروری شهرستان می باشد


رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: یکی از مهم ترین نیاز امروز شهرستان در بخش تولیدات دامداری و کشاورزی، وجود سردخانه و صنایع تبدیلی است که می تواند سطح تولیدات را افزایش داده، کشاورزی و دامداری شهرستان را توسعه ببخشد و مشاغل زیادی ایجاد کند.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد علی حاتمی زاده در راستای نیاز ابرکوه به سردخانه و صنایع تبدیلی اظهار داشت: بسیاری از مردم ابرکوه به فعالیت هایی همچون دامداری و کشاورزی اشتغال دارند تا جایی که ابرکوه به عنوان قطب کشاورزی استان شناخته شده است. در این راستا نیاز به سردخانه و صنایع تبدیلی و فرآوری به شدت احساس می شود، تا جایی که این موضوع بارها در جلسات رسمی استانی و شهرستانی از سوی مسئولین مطرح گردیده است.
حاتمی زاده ابراز داشت: این نیاز از آن جهت حائز اهمیت است که موجب توسعه فعالیت های کشاورزی و دامداری، افزایش تولیدات، تنظیم بازار و اشتغال زایی می شود. در سال جاری سطح زیر کشت زردآلو در شهرستان ابرکوه، 1200 هکتار بوده است که از آن میزان 18 هزار و 500 تن زردآلو برداشت شده است. 20 الی 30 درصد از این محصول در زمان بارگیری از بین می رود. در چنین شرایطی اگر در شهرستان صنایع تبدیلی وجود داشت، امکان بهرده برداری از تمام محصول تولید شده فراهم می شد.
وی افزود: یکی دیگر از محصولات کشاورزی که تولید زیادی در ابرکوه دارد، انار می باشد که سطح زیر کشت آن 500 هکتار است که از آن 5 هزار تن انار برداشت می شود. زمان برداشت انار مدت محدودی است که کشاورز مجبور است محصولش را به هر قیمتی که باشد بفروشد هر چند تقاضا کم باشد. و امکان نگهداری این محصول در مکان مناسب جهت رائه در زمان نیاز و تقاضا وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه در ادامه گفت: اگر در بخش دامداری، کشتارگاه و سردخانه وجود داشته باشد و دولت نیز آن را مورد حمایت قرار داده و محصولات مازاد تقاضا را نگهداری نماید تا در موقعیت های زمانی مانند عید نوروز  و ماه مبارک رمضان که تقاضا و مصرف زیاد است، این محصولات را با قیمت مناسب و به بازار تزریق نماید.
حاتمی زاده گفت: یکی از معضلات شهرستان و در سطح وسیع تر استان، این است که قسمتی از محصولی که دامداران تولید می کنند و مورد نیاز بازار است به قیمت مناسب خریداری می شود؛ اما تولید کننده مجبور است مازاد محصول خود را به قیمت پائین تر از قیمت بازار بفروشد و در نهایت در مراحل بعدی از تولید این محصول صرف نظر خواهد کرد. در نهایت اگر روند تولیدات اینچنین ادامه داشته باشد دیگر از تولیدات داخلی خبری نخواهد بود.
وی در خاتمه تصریح کرد: این معضلات به راحتی قابل کنترل است و مسئولین در نهاد های زیربط می توانند با به وجود آوردن صنایع تبدیلی و احداث سردخانه در شهرستان می توان محصولات را در زمان فراوانی نگهداری و یا به محصول قابل استفاده دیگری تبدیل کرد تا در زمان نیاز مردم با قیمتی مطلوب که در قیمت بازارها اختلال ایجاد نکند در دسترس مردم قرار داد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد