ID : 34878887
رئيس اداره اکرام و محسنين کميته امداد یزد خبر داد

320 کودک نیازمند در یزد چشم انتظار حمایت مردم


رئيس اداره اکرام و محسنين کميته امداد یزد گفت:شش هزار و 95 حامی در قالب طرح محسنین دو هزار و 658 فرزند نیازمند غیر یتیم را تحت حمایت خود داده‌اند اما متاسفانه 320 فرزند نیازمند غیر یتیم وجود دارد که هیچ حامی ندارند و نیازمند مشارکت و حمایت نیکوکاران هستند.

به گزارش طنین خاتم؛ رئيس اداره اکرام و محسنين کميته امداد امام خمینی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان این که بیش از یک هزار و 480 یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: هفت هزار و 515 نفر حامی نیکوکار این ایتام را تحت حمایت خود دارند و خوشبختانه تمامی ایتام تحت پوشش حداقل یک حامی هستند اما در حوزه طرح محسنین، فرزندان نیازمند غیر یتیمی هستند که هیچ حامی ندارند.

محمد حسن مفیدی‌فر با بیان این که در مجموع طرح محسنین و اکرام ایتام به طور میانگین هر فرد 3/5 حامی دارد اظهار داشت: تعداد حامیان ایتام و محسنین با توجه به شرایط هر خانواده، اشتغال مادر، وضعیت مسکن، تعداد فرزندان هر خانواده و... متفاوت و متغیر است ممکن است یک فرزند از یک خانواده تک نفره با مادر شاغل تنها یک حامی داشته باشد اما فرزندان یک خانواده چند نفره در مسکن استیجاری و سرپرست بیمار چند حامی داشته باشند.

وی اعلام کرد: در مجموع و به طور میانگین بین 200 تا 250 هزار تومان ماهانه به هر یتیم پرداخت می شود اما باید به این نکته توجه کرد که همه حامیان مکلف نیستند که در تاریخ و زمان خاصی مبلغ کمکی خود را واریز کنند ممکن است یک حامی سالی یک دفعه، شش ماه یکبار و یا هر ماه و یا هر زمانی خود صلاح بداند مبلغ مورد نظر را واریز کند.

مفیدی‌فر با بیان این که تحت پوشش گرفتن ایتام اولویت اول اکثر حامیان هستند افزود: شش هزار و 95 حامی نیز در قالب طرح محسنین دو هزار و 658 فرزند نیازمند غیر یتیم را تحت حمایت خود داده‌اند اما متاسفانه 320 فرزند نیازمند غیر یتیم وجود دارد که هیچ حامی ندارند و نیازمند مشارکت و حمایت نیکوکاران هستند.

وی اظهار داشت: دختران تا قبل از ازدواج مشروط به این که سنشان بیشتر از 25 سال نباشد و پسران نیز تا زمان تحصیل تحت پوشش کمیته امداد خواهند بود.

 رئيس اداره اکرام و محسنين کميته امداد یزد در خصوص مدیریت صحیح هزینه کرد کمک های مردمی توسط خانواده های تحت پوشش گفت: برای ایتام طرح بیمه طاها توسط کمیته امداد وجود دارد که با اجازه خانواده ها و حامیان ایتام بیمه عمر و پس انداز می شوند. علاوه بر این اگر خانواده ای هزینه کرد صحیح نداشته باشد توسط مددکار، مشاور و حتی کمیته حقوقی بررسی و پیگیری می شود اما از انجایی که تعداد خانواده های تحت پوشش زیاد است بررسی تک تک خانواده ها مقدور نیست.

انتهای پیام/ق

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.