ID : 32236902
دبیر جشنواره فیلم کوتاه امید مطرح کرد

ارسال ۶۹۴ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه امید/ معرفی آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره


دبیر تخصصی جشنواره فیلم کوتاه امید یزد با اشاره به ارسال ۶۹۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: اکران آثار رسیده به جشنواره از سوم دی ماه در سینما تک یزد آغاز می‌شود.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ محمدرضا حاجی غلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هیئت انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه امید یزد از ارسال 694 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 131 اثر مربوط به بانوان و 563 اثر هم توسط آقایان تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر تخصصی جشنواره ملی فیلم کوتاه امید یزد با بیان اینکه از تمام استان‌های کشور اثر به جشنواره ارسال شده است اظهار کرد: استان تهران با 242 اثر بالاترین میزان آمار ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را به نام خود ثبت کرده  و پس از آن، استان یزد با 81 اثر، اصفهان با 48 اثر و گیلان با 43 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: با انجام داوری های صورت گرفته، 10 اثر مستند، 13 اثر داستانی، 16 اثر تلویزیونی و 5 اثر غیر حرفه ای و مردمی توانستند به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کنند.

حاجی غلامی همچنین آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره ملی فیلم کوتاه امید را معرفی کرد.

وی گفت:  در بخش مستند این جشنواره، هیئت داوران متشکل از «حسن نقاشی، روبرت صافاریان و محمد کارت» فیلم‌های«ارگ مرگ»،«نجواهای معلم بمی»، «زلزه خاموش»، «بی گدار»، «زیربال‌های کاسپین»، «به کجا می‌رویم»، «قشنگ آو»، «پلاستیک، فقدان» و «به تماشای بادها» را به عنوان فیلم‌های برگزیده  راهی مرحله نهایی کردند.

حاجی غلامی ادامه داد: «پرویز جاهد، اسماعیل میهن دوست و بهمن ارک»هئیت انتخاب بخش داستانی جشنواره، فیلم‌های این بخش را شامل «کوزمک»، «چلیپا»، «جایی برای آرامش»، «مارگون»،«علمک»، «خون می چکد»، «چهارشنبه سوری»،«رویای ناتمام»، «بیخ گوش»، «درگذشته»، «مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد»، «خاطره یک جشن»و «کلاس آبی» اعلام کردند.

دبیر تخصی جشنواره با بیان اینکه ساختار انیمیشن و تلوزیونی  عنوان بخش دیگر این جشنواره بود عنوان کرد: در این بخش نیز فیلم‌های کوتاه «رنگ بی آبی»، «نقش زندگی»، «مدرسه آماده»، «گیاهان کم آبخواه» و« آبی و قرمز در زلزله » توانستند به عنوان فیلم‌های برگزیده در مرحله نهایی این جشنواره حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: «رسم گلستان»، «موتور شماره یک»، «لبخند سر محافظ»، «عروس باران»، «زباله تهدید یا فرصت»، «چرا بیمه؟»،«نوری در تاریکی»، «شاید آب روان»، «زیر و بم»، «انفجار معدن یورت» و« آتش در هفت خان» آثار برگزیده بخش ساختارهای تلویزیونی شدند.

وی داوران بخش های ساختارهای انیمیشن و تلوزیونی را «محمد منتظر حجت، بهرام عبدالحسینی، احمد پهلوانیان و مسعود فروتن کارکردان مطرح سینما» نام برد.

حاجی غلامی گفت: در بخش غیر حرفه‌ای و مردمی هم فیلم‌های کوتاه «آلودگی»، «انسان یا نوعی هیولا»، «پس لرزه»، «حال همه ما خوب است» و «من هستم» فیلم‌های دیگر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره هستند.

دبیر تخصصی جشنواره ملی فیلم کوتاه امید که برای اولین بار در یزد برگزار شده تصریح کرد: در مجموع 8 اثر از 8 فیلم‌ساز یزدی به عنوان منتخب به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است.

حاجی غلامی اذعان کرد: آیین افتتاحیه این جشنواره دوم دی در سینما تک برگزار و فیلم‌های منتخب که به بخش داوری نهایی راه یافته‌اند از سوم تا پنجم دی‌ماه اکران می‌شوند.

حاجی غلامی بیان کرد: مراسم اختتامیه هم با حضور مسئولان استان پنجم دی ماه و با تجلیل از نفرات برگزیده در یزد برگزار می شود و نخستین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه امید رسما به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین