ID : 30434750
مسئول بسیج بانوان مهریز:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید مستمر باشد


مسئول بسیج بانوان مهریز گفت: برای تاثیرگذاری هر چه بهتر درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضرورت دارد این برنامه ها در طول سال و به صورت مستمر برگزار شود.

به گزارش صبح مهریز؛ عزت السادات کارآموز، یکی از فرهنگیان بازنشسته مهریز است که در طول خدمت خود در آموزش و پرورش به عنوان معلم پرورشی در مدارس دخترانه فعالیت می کرد و طی چند سال اخیر مسئولیت قشر بسیج بانوان شهرستان مهریز را پذیرفته است و در این حوزه خدمت می کند. خبرنگار صبح مهریز با وی درخصوص موضوع عفاف و حجاب گفتگویی ترتیب داده است که در ادامه می خوانید:

کارآموز علت کمرنگ شدن پوشش اسلامی و شیوع مانتوهای کوتاه و بی دکمه را فقر دانست و گفت: برخی از بانوان استطاعت خرید چادر و مانتوی با کیفیت و پوشیده را ندارند و می توان گفت یکی از علل روی آوردن بانوان به مانتو و شال های ارزان قیمت، فقر و نداشتن توان مالی است. 

سوغات گردشگران برای مردم مهریز

وی با بیان اینکه برخی از گردشگرانی که به مهریز و مناطق ییلاقی این شهرستان سفر می کنند، بدحجابی را ترویج می دهند گفت: بانوانی که در این شهرستان مذهبی و سنتی حضور پیدا می کنند به ویژه در فصل گرما پوشش اسلامی خود را رعایت نمی کنند و مردان نیز متاسفانه با پوشیدن شلوارک حیا و عفاف را زیر سوال می برند و این موارد بیشتر در پارک ها به چشم می خورد و لزوم توجه متولیان امر به این موضوع احساس می شود.  

دست هایی شیطانی در کار است

این فرهنگی بازنشسته علت گرایش این افراد به مدهای مبتذل و فرهنگ غرب را رواج ماهواره در جامعه و کانال ها و سایت های مخرب دانست و گفت: متاسفانه دست هایی شیطانی در کار است و افرادی در جامعه هستند که با خرید ماهواره و عضویت در سایت ها و کانال های مستهجن و ضد ارزشی، از ارزش های دینی و الهی فاصله گرفته و رفته رفته از حیا، عفاف و حجاب دوری می کنند و در ادامه کودکان و نوجوانان نیز که در معرض این معضلات قرار می گیرند به بلوغ زودرس رسیده و در جامعه دچار مشکلات بسیاری می شوند.

ترویج عفاف و حجاب باید مستمر باشد

وی با ارائه گزارشی از عملکرد قشر بسیج بانوان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های متعدد با مسئولین و فرماندار و نیز کارگروه امور بانوان فرمانداری مهریز درخصوص عفاف و حجاب و ایده پردازی و ارائه راهکار برای رفع این معضل اجتماعی و نیز برگزاری تجمع بزرگ عفاف و حجاب از برنامه های این قشر در سال جاری بوده است.

کارآموز ادامه داد: کارهای موثری صورت گرفته است؛ لیکن به علت مستمر و مداوم نبودن این برنامه ها به زودی هشدارها و راهکارهایی که ارائه می شود از ذهن و خاطر والدین و بانوان، پاک می شود.

مسئول قشر بسیج بانوان مهریز خاطرنشان کرد: برای تاثیرگذاری هر چه بهتر موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ضرورت دارد این برنامه ها در طول سال و به صورت مستمر برگزار شود و در این راستا، اگر مسئولین ما را یاری کنند و درخصوص ترویج عفاف و حجاب در ادارات همت کنند، نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

قانون گزینش معلمان تغییر کرده است

کارآموز یکی از طرح های قشر بسیج بانوان را موضوع عفاف و حجاب در مدارس عنوان کرد و افزود: معلمان مدارس که خواه ناخواه الگوی دانش آموزان قرار می گیرند باید نسبت به حفظ حجاب و رعایت پوشش اسلامی توجه کافی داشته باشند.

وی با مقایسه وضعیت گزینش و استخدام معلم در گذشته و حال حاضر گفت: قانون گزینش معلمان و مدرسان تغییر کرده است و در گذشته یکی از مسائلی که برای استخدام معلم لحاظ می شد، دینداری و تدین معلمان و نیز موضوع ظاهر و پوشش اسلامی بود که متاسفانه  در حال حاضر این ضرورت ها کمرنگ شده است و برخی از معلمان مدارس این مسائل را رعایت نمی کنند.

دولت می تواند در رفع  بدحجابی موثر باشد

این مسئول به سهم دولت در کاهش این معضلات اشاره کرد و گفت: دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحت لوای ولایت، با حل مشکلات اقتصادی و نیز اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف می تواند گام های موثری بردارد. در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز ضعیف و منفعل عمل کرده ایم و باید این مقوله در اولویت امور قرار گیرد.

حجاب فریضه ای شرعی و دینی است

کارآموز در پاسخ به سوال خبرنگار صبح مهریز در مورد ماهیت مقوله حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف مسئله ای کاملاً شرعی و مذهبی است و نباید از این فریضه سوء استفاده کرد و آن را به مسائل سیاسی کشاند.

وی گفت: کمپین هایی که برای کمرنگ شدن مظاهر اسلامی در کشور ایران توسط افراد ضد انقلاب از آن سوی مرزها راه اندازی می شود، غیر قانونی و غیر انسانی است و از این موضوع بهره برداری سیاسی می کنند؛ در حالی که موضوع حجاب و ترویج حیا و عفاف از مظاهر دینی و یکی از نشانه های مسلمانی است.

از دیگر راهکارهایی که کارآموز برای رفع معضل بدحجابی مطرح کرد، می توان به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به خیاطان، تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک و فعالان این عرصه؛ همچنین تالیف کتاب تفسیر آیات قرآن درخصوص حجاب برای دانش آموزان اشاره کرد. 

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین