ID : 26293655
مدیر صنایع کشاورزی استان یزد مطرح كرد:

توسعه صنايع تبديلي اولويت جهاد كشاورزي يزد/ كشتارگاه مهريز مجهزترین کشتارگاه یزد


مدير صنايع كشاورزي استان يزد با بيان اينكه توسعه صنايع تبديلي از اولويت‌هاي جهاد كشاورزي استان يزد است، گفت: كشتارگاه‌هاي صنعتي نيز به نوعي واحدهاي صنايع تبديلي به شمار مي‌روند.

به گزارش صبح مهریز؛ علیرضا طاقه‌باف با اشاره به اینکه توسعه واحدهای صنایع تبدیلی مهم‌ترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی این استان است، اظهار داشت: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حال‌ حاضر به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم و اساسی صنعت استان محسوب می‌شود.

وی، صنایع تبدیلی کشاورزی را رکن اساسی امنیت غذایی در جامعه دانست و بیان کرد: این صنایع نقش اساسی در حفظ کیفیت و کاهش دور ریز محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند.

طاقه‌باف با اشاره به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت قرمز در استان یزد بیان کرد: در دهه مبارک فجر امسال یکی ازطرح‌های ملی و بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشتارگاه دام کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

طاقه‌باف با اشاره افتتاح دومین کشتارگاه صنعتی استان یزد در آینده نزدیک عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی مهریز به طور قطع الگویی درخشان در راستای ارتقاء کیفیت تولید گوشت قرمز همچنین اعتلای سلامت و بهداشت و امنیت غذایی مردم در سطح کشور خواهد بود.

وی، کشتارگاه بزرگ صنعتی دام در شهرستان مهریز را به عنوان مجهزترین کشتارگاه استان یزد برشمرد و افزود: این واحد در زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع و زیربنای 25 هزار مترمربع احداث شده است که با راه‌اندازی آن فرصت اشتغال بیش از 250 نفر به صورت مستقیم و هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

وی، ظرفیت تولید سالیانه این کشتارگاه را بیش از 22 هزار تن برآورد کرد به نحوی که روزانه هزار و 200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین از استان یزد و استان‌های همجوار در یک شیفت کاری در آن کشتار می‌شود.

طاقه‌باف، میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه را بیش از 300 میلیارد ریال اعلام کرد.

این مسؤول، اهداف راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مهریز را عرضه گوشت قرمز با کیفیت در سراسر کشور و زمینه‌سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره‌گیری از امکانات سردخانه‌ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان دامداران منطقه برای کشتار دام و تکمیل زنجیره تولید گوشت و کشتار متمرکز برشمرد.

انتهای پیام/ج

فارس

 






آخرین عناوین آخرین عناوین