ID : 29975464
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

حفظ چهره اسلامی انقلاب یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان است


نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تا به الان مانع تحقق نفوذهای بسیاری شده است، گفت: حفظ چهره اسلامی انقلاب یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

صبح مهریز؛  آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی در دیدار با مسئولان دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان یزد با اشاره به اینکه بحث نظارت بر انتخابات‌ها یکی از وظایف بسیار مهم شورای نگهبان است، اظهار داشت: انتخابات گلوگاه ورود افراد به مسئولیت‌هایی است که بعضا می‌تواند برای انسان فریب دهنده باشد.

وی با اشاره به اینکه شیطان در مسئولیت‌ها وسوسه‌های بسیاری قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی باید توسط افرادی اداره شود که صلاحیت لازم را داشته باشند و شخصیت آنها در شان این مسئولیت باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این کار در تمام کشور از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی سه نهادی هستند که شورای نگهبان بر انتخابات آنها نظارت دارد و شورای نگهبان مسئولیت بسیار سختی در قبال این سه انتخابات دارد.

ناصری یزدی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا به الان شورای نگهبان خیلی خوب عمل کرده، تصریح کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب و در انتخابات‌های مختلفی که شورای نگهبان بر آنها نظارت کرده، جلوی بسیاری از نفوذها گرفته شده است.

به گزارش یزدرسا، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد نامناسب به دنبال ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور بودند ولی شورای نگهبان جلوی آنها را گرفت، خاطرنشان کرد: ممکن است در بعضی موارد اشتباهاتی رخ دهد چرا که باطن افراد و همچنین تغییر و تحولاتی که برای افراد رخ می‌دهد برای همه مشخص نیست و این موضوع سبب برخی اشتباهات می‌شود.

وی تاسیس شورای نگهبان توسط امام خمینی(ره) را در راستای حفظ چهره اسلامی نظام دانست و گفت: باید مراقب باشیم که قانونی با ظاهری فریبنده و خوب به تصویب نرسد که به دنبال سوء استفاده در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برخی افراد از شخصیت و معنویت خوبی برخوردار هستند ولی توان فعالیت‌های مدیریتی را ندارند، خاطرنشان کرد: در انتخابات باید به گونه‌ای دقت کرد و با حساسیت اقدام به گزینش کرد که افراد ناتوان از خدمت و یا افرادی که به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب و اسلام هستند وارد کارزار مسئولیت‌های حساس و تاثیرگذار نظام نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ملاک ارزیابی صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات‌های مختلف و تصدی پست‌ها باید تنها دین و انقلاب باشد و به هیچ عنوان سلیقه‌های شخصی و حزبی در این بررسی‌ها دخالت داده نشود که خوشبختانه تا به الان شورای نگهبان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان علاوه بر انتخابات و نظارت بر آن، وظایف بسیار مهم و سنگین دیگری بر دوش دارد، گفت: مسئولیت‌های شورای نگهبان به حدی حساس و تاثیرگذار هستند که عامل جلوگیری از بسیاری نفوذها و یا تخریب‌ها در جامعه اسلامی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان یکی از مهمترین نهادهای انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این نهاد مهم و انقلابی به هیچ عنوان نباید مورد آسیب وارد شود و هیچ کسی نباید بتواند به شورای نگهبان خدشه وارد کند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین