ID : 22146482
خطرناک تر از فیشهای نجومی؛

خائنان مردم، امانت داران دولت!


رئیس جمهوری که از مقاومت امام حسین با 72 تن از یارانش مقابل لشکر چند ده هزار نفری یزیدیان در روز عاشورا، درس مذاکره بگیرد آری همین می شود که معاون و مدیر ارشدش هم خائنان بیت المال را امانت دار معرفی می کند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از زیتون، نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دیروز "صفدرحسینی" را یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور معرفی کرد، همان صفدر حسینی که چند روز قبل پس از رسوایی به بار آمده با انتشار فیش حقوقی 57 میلیونی و وام چند صد میلیونیش پس از فشارهای فراوان از سوی مردم و رسانه ها توسط رئیس جمهور کنار گذشته شد.

سخنان نوبخت این واقعیت را بیش از پیش نمایان کرد که این برکناری نجومی ها و مولتی میلیادر ها برخلاف میل باطنی دولت بوده و تنها در اثر فشارهای ایجاد شده مردمی این برکناری اتفاق افتاده است، چرا که هیچگاه یک امانت دار و ذخیره را که کنار نمی گذارند.

صحبتهای شاذ و دور از عقل و تفکر نوبخت خط بطلانی بود بر ادعاهای شب گذشته رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی در مورد مبارزه با فساد و مفسدین. اگر قرار باشد دارنده فیش حقوقی نجومی که از سوی رهبری چنین افرادی بدون استثنا حرام خوار و فاسد معرفی شده اند، ذخیره نظام باشند و امانت دار مردم، پس روحانی چه کسانی را فاسد اقتصادی می داند؟

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود علاوه بر صفدر حسینی، دیگر اعضای هیئت عامل صندوق توسعه را هم امانت دار نامید و گفت: "گذشته از ارادت شخصی بنده به دکترحسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند."

منظور نوبخت از امانت داری مشخصا امانت داری برای ملت که نبوده است. در حالی که کارگران بعضی کارخانه ها چندین ماه است که حقوق نگرفته اند از سویی مردم برای چندر غاز وام که سودش هم سر به فلک کشیده است باید کارمند رسمی و سند منگوله دار پیدا کنند، همین آقایان امانت دار، دسته جمعی هر کدام وام سیصد میلیون تومنی با بهره چهار درصد گرفته اند.

ظاهرا اگر امانت داری هم بوده برای دولت و سیستم غلط انداز اقتصادی اعتدالیون و کارگزارانی ها بوده است. سیستم اقتصادی که در آن تنها این سرمایه داران هستند که همه چیز را تعیین می کنند و همه چیز به کام آنهاست و مردم در لابه لای چرخ دنده های این سیستم اقتصادی محکوم به له شدن هستند.

مدتی است که واژه ها در دولت تدبیر رنگ باخته اند. برجامی که به قول خود رئیس بانک مرکزی منصوب دولت، هیچ چیز برای ایران نداشته، می شود پیروزی، توافقی که جز کوتاه آمدن مقابل گردن کلفتان نبود، می شود مایه عزت. رئیس جمهوری که از مقاومت امام حسین با 72 تن از یارانش مقابل لشکر چند ده هزار نفری یزیدیان در روز عاشورا، درس مزاکره بگیرد آری همین می شود که معاون و مدیر ارشدش هم خائنین بیت المال را امانت دار معرفی می کند.

آنچه بیش از فیش های نجومی مدیران دولتی خطرناک تر و نگران کننده تر است، شیوه برخورد سران دولت تدبیر با متخلفین و خائنین بیت المال است. دفاع از عملکرد مدیر متخلف و قبح شکنی حقوقهای نامتعارف، تهدید بزرگتری نسبت به خود این فیش های نجومی است. گناه زمانی خطرناکتر و اثرات منفی اش نمایان تر می شود که برای آن توجیه تراشید و یا جامه آراسته تنش کرد.

انتهای پیام/ش ع






آخرین عناوین آخرین عناوین