ID : 28620345
مسئول سیاسی نیروی زمینی سپاه الغدیر استان یزد:

دیپلماسی غیر انقلابی، دشمن را جسورتر می کند


مسئول سیاسی نیروی زمینی سپاه الغدیر گفت: دیپلماسی غیر انقلابی، دیپلماسی ذلیلانه است و عزت جامعه اسلامی را زیر سوال می برد و نیز دشمن را در هتاکی و ظلم جسورتر می کند.

به گزارش صبح مهریز؛ محمد برزگر، مسئول سیاسی نیروی زمینی سپاه الغدیر استان یزد در جلسه ای که در سپاه قدیم مهریز برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص انقلابی گری گفت: رهبر انقلاب فرمودند ما هر جا مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم کارها پیش رفت و اگر نیروی متدین و انقلابی و پرتحرک باشد، هیچ مشکل غیر قابل حل وجود نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به مشکلات و فسادهای مزمن جامعه تاکید کرد: با عنایت به انتخابات در پیش رو، اهمیت سرنوشت جامعه اسلامی و ضرورت اداره کشور به شیوه انقلابی بیش از پیش احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان گفتمان انقلابی، ولایتمداری و ولایت پذیر است ادامه داد: امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست. پیامبران برای رستگاری بشریت پرچم داران دین خدا و احیای سنت های خداوند بر روی زمین بودند و ولایت فقیه در زمان غیبت فرزند آخرین پیامبر دقیقاً ادامه دهنده این راه و پرچم دار دین خداست.

برزگر افزود: با این تعریف، حاکم حکومت اسلامی باید تابع محض ولایت باشد چرا که ولایت به فرموده امام راحل ادامه دهنده راه انبیاء الهی است و در اداره کشور اسلامی نیز شخصیت خاصی اهمیت ندارد بلکه جایگاه دین خدا مورد اهمیت است.

این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از ارکان گفتمان انقلابی، شجاعت و دلاوری است اظهار داشت: حاکم جامعه اسلامی باید شجاع باشد و در تمام زمینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی با شجاعت از آرمان های انقلاب اسلامی که ریشه در دین اسلام و ثمره خون هزاران شهید است دفاع کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی، گفتمان انقلابی گفتمان ذلیلانه نیست، به توصیف دیپلماسی از منظر اسلام و انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: دیپلماسی یعنی نهایت سیاستمداری؛ یعنی درحالیکه طرفین به یکدیگر لبخند می زنند و دوستانه صحبت می کنند، از مواضع مهم و اساسی و اعتقادی و زیربنایی خود عقب گرد نکنند.

این سخنران ادامه داد: دیپلماسی اسلامی در مقابل دیپلماسی ذلیلانه قرار دارد و سیاستمدار انقلابی نباید از طرح مواضع انقلاب و امام هراسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیاستمدار انقلابی باید از موضع اقتدار با طرف مقابل گفتگو کند گفت: دیپلماسی غیر انقلابی، دیپلماسی ذلیلانه است و عزت جامعه اسلامی را زیر سوال می برد و نیز دشمن را در هتاکی و ظلم جسورتر می کند.

برزگر تاکید کرد: تعبیر دشمنان و غربی ها از «حقوق بشر»، «فناوری هسته ای» و «تروریسم» با تعریف ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی تفاوت بنیادین دارد و گفتگو و شفاف سازی درمورد هر یک از این مفاهیم از منظر اسلام کاری است که حاکم جامعه اسلامی با روحیه انقلابی، مکلف به انجام آن است.

این مقام مسئول درخصوص بحث فرهنگ و هنر از دیدگاه گفتمان انقلابی گفت: اوایل انقلاب به امام خمینی رحمت الله علیه پیشنهاد می دادند که به خاطر رواج ابتذال و فحشا سینماها بسته شود. اما امام راحل فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم.

وی افزود: اگر سینما ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی را به تصویر بکشد و فرهنگ اسلامی را ترویج دهد، اگر در این سینما میلیاردها تومان نیز هزینه شود ارزش دارد. 

برزگر با بیان اینکه در گفتمان انقلابی، هنر متعهد هنری است که در خدمت ارزش هاست خاطرنشان کرد: هنر، قدرت تاثیرگذاری دارد بنابراین هنری که در خدمت دین و ارزش ها باشد از جایگاه والایی برخوردار است.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین