ID : 26970024
در پردیس شکیب مهریز؛

شهردار مهریز تودیع و معارفه شد


امروز صبح،مراسم تودیع و معارفه شهردار مهریز با حضور مسئولین استان و مهریز در پردیس شکیب برگزار شد.

به گزارش صبح مهریز؛ رییس شورای شهر مهریز گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی سایر ادارات و دستگاه های مهریز، درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش دهیم و بدهی های شهرداری و تملک های موجود در سطح شهر رفع و رجوع کنیم.

وی افزود: با عقد قراردادهایی با مسکن و شهرسازی و با فروش اراضی مسکن جوانان  توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی های شهرداری را به فرش راه و تامین اجتماعی و حمل و نقل شهرداری و بدهی های مربوط به کارهای عمرانی و جدول سازی مرتفع سازیم.

مروی نام ادامه داد: مجموعه شهرداری و شورای شهر به حمایت های دستگاه های زیربط و استانداری نیاز مبرم دارد چرا که شهرداری مهریز از لحاظ بضاعت مالی ضعیف است تا حدی که هنوز درگیر پرداخت خسارت به مالکین اراضی بلوار هفتم تیر از سال 60 هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از موضوعات مهم در دست اجرا، حفظ باغشهر بودن مهریز است. اضافه کردن چمن کاری و درختکاری و حفظ درخت ها و فضای سبز موجود و برخورد با کسانی که زمین های بایر باغات و اراضی کشاورزی را مسکونی می کنند، از کارهایی است که می تواند در حفظ باغشهر بودن شهر مهریز موثر باشد.

بحث دیگری که رئیس شورای شهر مهریز مطرح کرد، تامین بودجه برای تکمیل ساختمان جدید شهرداری است.

شهردار فعلی مهریز هم چنین با تشکر و قدردانی از شورای شهر مهریز و شهرداران سابق مهریز گفت: اگر به پست مدیریتی شهرداری با نگاه اسلامی و دید امانت داری به آن بنگریم و تمام ظرفیت ها را به صورت امانت در نظر بگیریم، نحوه  مدیریت شهردار،  نسبت به این ظرفیت ها و مسئولیت ها و خواسته های مردم  متفاوت می شود.

شایگان ادامه داد: یکی از کارهایی که بنده به اتفاق همکارانم انجام دادم، ساخت آبنمای میدان شهید صدوقی است که بزرگترین آبنمای کشور و اولین آبنمای موزیکال استان است.

وی از حمایت های مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در اجرای پروژه پس ماندها در سطح مهریز قدردانی نمود و خاطر نشان کرد: اجرای پروژه پس ماندها که در مهریز به صورت پایلوت و برای اولین بار کلید خورد، و حدود 50 درصد بودجه مورد نیاز این طرح نیز تامین شد.

شایگان در مورد حقوق و مزایای کارکنان مجموعه شهرداری مهریز گفت: حقوق کارکنان این مجموعه نسبت به حقوق کارکنان سایر ادارات مکفی نیست.

وی به بعضی از کارهای انجام شده در طول دوره خدمت خود و افزایش راننده ها و ماشین های سنگین مورد نیاز خریداری شده اشاره کرد و گفت: انتساب زارع زاده را به سمت شهردار مهریز را به ایشان تبریک می گویم و با تاکید بر این موضوع که کل شهرداری امانت هایی در دست شهردار است، آرزوی توفیق بیشتر ایشان را دارم و هر گاه به حضور بنده نیاز باشد برای اعتلای شهر مهریز و سرافرازی زادگاهم در کنار ایشان خواهم بود.

در ادامه فرماندار مهریز ضمن خیر مقدم به مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و ابراز خوشحالی بابت بارندگی های اخیر اشاره کرد: در مجموعه شایگان، جانبازی پرافتخار و مدیری دلسوز و پرتلاش بود و این جابه جایی مسئولیت و تغییرات در شهرداری را به سود مهریز و مردم آن نمی دانم.

رستگاری با تکریم جایگاه شهرداری در شهر مهریز خاطرنشان کرد: مردم داری یکی از شرایط لازم برای مجموعه شهرداری است و می بایست استفاده از فرصت های شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح جامع به عنوان بزرگترین چالش فرمانداری و شهرداری و شورای شهر و ناتمام ماندن بعضی از پروژه ها،  از شاکری شمسی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خواست تا در این رابطه همکاری های لازم صورت گیرد.

فرماندار مهریز به نزدیک شدن ایام نوروز اشاره نمود و ادامه داد: لزوم ساماندهی و تجهیز تفرجگاه های مهریز که هر ساله به ویژه در ایام نوروز پذیرای مسافران از اقصی نقاط استان و کشور است باید در اولویت امر قرار گیرد.

رستگاری در پایان سخنرانی خود از موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یاد کرد و افزود: باعنایت به تشکیل ستاد انتخابات و مشخص شدن اعضای نظارت بر انتخابات، همه دستگاه ها، کمافی السابق، همکاری لازم را با فرمانداری و ستاد انتخابات و اعضای نظارت داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد نیز ابتدا از زحمات شایگان قدردانی نمود و  به زارع زاده، شهردار جدید، تبریک گفت و افزود: 38 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در مهریز 20شهردار تودیع شدند.

شاکری شمسی ادامه داد: این انتساب هایی که کمتر از دو سال دوام داشته بزرگترین و اولین آسیب به شهرداری و شهر است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر، خواه در شهرداری، خواه دیگر دستگاه ها، باید ثبات داشته باشد و با برنامه ریزی جلو برود در غیر اینصورت دچار حاشیه می شود.

شاکری شمسی گفت: هر مدیری که در شهرداری قبول مسئولیت می کند و  زمام امور را در دست می گیرد تا بر امور تسلط کافی پیدا کند حدود 6 ماه زمان می برد و این خسارت است.

وی از درآمد پایدار به عنوان یکی از اهداف مهم شورای شهر و شهرداری یاد کرد و گفت: اخذ تصمیم با ثبات و موثر که توسعه پایدار را در شهرستان رقم بزند، وجود درآمد پایدار است. بنابراین عدم وجود درآمد پایدار باعث تعلیق بسیاری از تصمیمات و پروژه های شهرداری است و  کوشش ها جهت کسب درآمد پایدار و تلاش در جهت جذب عوارض، یک هدف بسیار مهم در برنامه های مدیریت شهرداری است.

این مسئول در مورد تصدی گری در ادارات به ویژه در شهرداری ادامه داد: اگر فرمانداری مهریز حمایت کنند، بعضی از مسئولیت ها را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی افزود: بعضی از کارها ضرورتی ندارد که دولت انجام دهد. در مجموعه شهرداری می توان موضوع فضای سبز، رفت و روب ها، صدور پروانه و گذرنامه و کارت ملی را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد تا شهرداری هم بتواند با فراغ بال به تکمیل پروژه های ناتمام بپردازد.

شاکری شمسی در پایان تصریح کرد: بودجه لازم برای ساخت ایستگاه آتش نشانی به شهرداری اعطا شده است و در برنامه ششم توسعه نیز شغل آتش نشانی جزء مشاغل سخت مشخص شد.

شهردار جدید مهریز هم چنین ضمن تشکر از مدعوین و همکاران خود مهمترین دغدغه خود را زیباسازی چهره شهر مهریز عنوان کرد و گفت: هدف عمده من در شهرداری تغییر چهره شهر و زیباسازی آن است.

زارع زاده  ادامه داد: در بحث فضای سبز، کارهایی انجام شده و اخیراً نصب المان گیوه را در مقابل بیمارستان مهریز داشتیم و در پایان هفته نیز نصب المان دوچرخه را در برنامه خواهیم داشت.

وی افزود:80 درصد از تابلوهای فرسوده ادارات و مغازه ها با همکاری مسئولین و مردم ولایتمدار مهریز، تعویض شد و 20 درصد دیگر نیز تلاش می کنیم تا اواخر اردیبهشت ماه که انتخابات شوراها است انجام شود.

 

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین