ID : 31566491

شهری که فقط یک پستچی دارد/ تلخ و شیرین های پستچی بهاباد


تنها پستچی بهاباد گفت: بهترین نامه‌های که می رسانم مربوط به دادن گواهینامه و گذرنامه و سند بوده، که وقتی به دست صاحبانشان می رسد خیلی خوشحال می‌شوند.

به گزارش صبح مهریز؛ اداره پست شاید یکی از اداراتی باشد که تابحال همه ما با آن سر و کار داشته ایم، پست، خدمت رسان مردم است و یک پستچی باید مهربان و امانت دار باشد پس این کار، کار هر کسی نیست.

پست یادآور اداره ای است که با پیشرفت ارتباطات و انواع گوشی های همراه اندروید و شبکه های اینترنتی رو به فراموشی می رود.

بهانه ای شد تا به اداره پست شهرستان بهاباد رفته و جویای احوال تنها پستچی این شهر باشیم. کارهای اداری مربوط به اداره را یکی از پستچی ها انجام می داد، سرش حسابی شلوغ بود ولی با این حال در کنار انجام کارهایش به سوالات ما نیز جواب می داد.

مهدی غنی‌پور پستچی 36 ساله این اداره، 14 سال است که در این شغل است و دیپلم دارد. دارای یک فرزند دختر است.

وی که پنجمین نامه رسان پست بهاباد است در گفتگو با خبرنگار بهابادنیوز اظهار کرد: تا سال 83 در اداره پست تهران مشغول فعالیت بودم و از سال 94 به دفتر پست بهاباد انتقال یافتم و به عنوان نامه رسان کار خود را شروع کردم .

غنی‌پور در مورد سختی کار خود گفت: در یزد هر 100 نامه را یک نفر توزیع می کند اما میانگین نامه ورودی بهاباد حدود 70 نامه در روز است که از دید آنها بیشتر از یک نفر برای دفتر پست بهاباد لازم نیست.

80 درصد نامه ها خانگی است

وی ادامه داد: حدود 80 درصد از نامه‌ها بهاباد خانگی و مابقی مربوط به ادارات است. نسبت به گذشته تعداد نامه ها خیلی کم شده، آن هم به خاطر وجود تلفن و پیامک و اینترنت است، ولی باز هستند افرادی که نامه می نویسند.

تلخ و شیرین های یک پستچی

غنی پور به مشکلات خود برای رساندن نامه‌ها اشاره کرد و افزود: عدم درج کد پستی از سوی شهرداری و اسم و رسم نداشتن کوچه و محلات وکمبود نیروی انسانی از عمده مشکلات این دفتر پست می باشد که جا دارد مسئولان شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند .

از وی سختی های کارش را جویا شدیم، گفت: سختی که زیاد داره، تو سرما و گرما باید با موتور نامه ها رو توزیع کنیم، خطر تصادف با موتور خیلی بیشتره، باید حواسمون جمع باشه تا از خورجین موتور چیزی گم نشود.

این پستچی با سابقه دلیل دیر رسیدن نامه ها و یا قبوض تلفن را عدم درج کد پستی دانست و گفت: در بهاباد اگر کسی را خواستی پیدا کنی می گویند فلان محله و محله ای شدن باعث شده تا کار پستچی درامر ارسال نامه سخت شود .

از معروف بودنش پرسیدیم و اینکه چقدر مردم او را می شناسد، اذعان کرد: من با توجه به اینکه دو سال است در بهاباد هستم شناخت اندکی دارم ولی فکر می کنم مردم شهر اکثرا من را بشناسند.

بهترین و بدترین نامه ها

وی در خصوص بهترین و بدترین نامه هایی که در طول مدت کارش داشت، افزود: بدترین نامه هایی که بردم اخطارهای قسط بانک و ضامن بوده که دریافت کننده هم از دیدن من و نامه ناراحت شدند و بهترین نامه ها هم مربوط به دادن گواهینامه و گذرنامه و سند بوده، که به دستشان رسیده و خوشحال شدند.

غنی پور بیان کرد: امروز اداره پست با تمام ادارات سر و کار دارد، از پست کردن پایان خدمت گرفته تا کارت ملی، پاسپورت؛ ثبت نامی های دانشگاهی و کارهای مخابراتی و غیره که مراجعه کننده های بی شماری را به اداره پست مرتبط می کند.

وی ابراز کرد: قبلا نامه ها  را به صورت ساده و سفارشی به مقصد می فرستادیم، بعد از سفارشی پست اکسپرس آمد و بعد از آن پیشتاز و حالا علاوه بر پست پیشتاز نامه ها به صورت پست ویژه هم ارسال می شوند.

غنی پور در پایان گفت: از مردم خواهش می کنم حداقل از دستمان ناراحت نشوند ما ماموریم و معذور که تاپایان ساعت اداری نامه ها را برسانیم و اگر مجبوریم بد موقع درب خانه ها را بزنیم ما را حلال کنند.

انتهای پیام/






آخرین عناوین آخرین عناوین