ID : 5963801
جوکار تاکید کرد:

قرارگاه جنگ‌نرم، الگویی برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی دشمن


به نقل از خانه ملت، محمد‌صالح جوکار تشکیل قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح را اقدامی خواند که آمادگی و سازو‌کار‌های لازم برای مقابله و دفع تهدیدات دشمنان را فراهم و الگو‌های مناسب برای مقابله با جنگ نرم را ایجاد می‌کند. نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ماموریت مقابله با جنگ نرم دشمنان از سوی فرمانده کل قوا به بسیج و سپاه محول شده است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آنجایی که توانایی حمله نظامی به ایران را ندارند و دریافته‌اند که استفاده از گزینه جنگ سخت، هزینه‌های زیادی برای آنها دارد، تغییر رویه داده‌اند. عضو کمیته دفاعی مجلس، ادامه داد: بر این اساس امروزه دشمنان راهبرد‌های خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داده‌اند و در دو عرصه جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران، در تلاش برای تحقق اهداف مورد نظر خود هستند. جوکار، تصریح کرد: دشمنان در جنگ فرهنگی ضد ایرانی، باور‌ها و اعتقادات مردم را نشانه گرفته‌اند تا از این طریق بتوانند در ذهن ملت ایران رخنه کنند و سپس با جنگ ناعادلانه اقتصادی در قالب تحریم‌های ناروا، نقشه‌های پلید خود را تکمیل کنند. وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که وظیفه صیانت و حراست از مرز‌های فیزیکی و اعتقادی ایران را بر عهده دارد باید با ایجاد زیر‌ساخت‌هایی همچون قرار‌گاه جنگ نرم و ستاد تبلیغات دفاعی کشور، امکانات و سازو‌کار‌های لازم برای پیشبینی و مقابله با جنگ نرم دشمنان را فراهم کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بر این اساس قرارگاه جنگ نرم می‌تواند راهکار موثر برای مقابله با تهدیدات فرهنگی، سایبری، اطلاعاتی دشمنان در مجموعه نهاد‌ها و دستگاه‌های کشوری باشد. سردار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح از تشکیل ستاد تبلیغات دفاعی کشور و قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

به نقل از خانه ملت، محمد‌صالح جوکار تشکیل قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح را اقدامی خواند که آمادگی و سازو‌کار‌های لازم برای مقابله و دفع تهدیدات دشمنان را فراهم و الگو‌های مناسب برای مقابله با جنگ نرم را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ماموریت مقابله با جنگ نرم دشمنان از سوی فرمانده کل قوا به بسیج و سپاه محول شده است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آنجایی که توانایی حمله نظامی به ایران را ندارند و دریافته‌اند که استفاده از گزینه جنگ سخت، هزینه‌های زیادی برای آنها دارد، تغییر رویه داده‌اند.

عضو کمیته دفاعی مجلس، ادامه داد: بر این اساس امروزه دشمنان راهبرد‌های خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داده‌اند و در دو عرصه جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران، در تلاش برای تحقق اهداف مورد نظر خود هستند.

جوکار، تصریح کرد: دشمنان در جنگ فرهنگی ضد ایرانی، باور‌ها و اعتقادات مردم را نشانه گرفته‌اند تا از این طریق بتوانند در ذهن ملت ایران رخنه کنند و سپس با جنگ ناعادلانه اقتصادی در قالب تحریم‌های ناروا، نقشه‌های پلید خود را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که وظیفه صیانت و حراست از مرز‌های فیزیکی و اعتقادی ایران را بر عهده دارد باید با ایجاد زیر‌ساخت‌هایی همچون قرار‌گاه جنگ نرم و ستاد تبلیغات دفاعی کشور، امکانات و سازو‌کار‌های لازم برای پیشبینی و مقابله با جنگ نرم دشمنان را فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بر این اساس قرارگاه جنگ نرم می‌تواند راهکار موثر برای مقابله با تهدیدات فرهنگی، سایبری، اطلاعاتی دشمنان در مجموعه نهاد‌ها و دستگاه‌های کشوری باشد.

سردار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح از تشکیل ستاد تبلیغات دفاعی کشور و قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.






آخرین عناوین آخرین عناوین