ID : 6013761
گفتگو با مسئولین سه تشکل دانشجویی دانشگاه یزد:

مرگ بر آمریکا شعار همیشگی جنبش دانشجویی/ انتقاد از حذف جلسه پرسش و پاسخ روحانی در دانشگاه


بانوان فعال سه تشکل دانشجویی اتحادیه انجمن اسلامی، جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، مبارزه با استکبار جهانی به ویژه امریکا را شعار همیشگی جنبش دانشجویی دانستند.

به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو خبرنگار ما با نمایندگان سه تشکل "اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان" ، " جامعه اسلامی دانشجویان" و " بسیج دانشجویی" دانشگاه یزد در مورد شعار همیشگی جنبش دانشجویی ایران اسلامی یعنی مبارزه با استکبار جهانی و استعمار و توصیه تشکل ها به رییس جمهور گفتگوهای اختصاصی انجام داده است. *انجمن اسلامی خواهران: جنبش دانشجویی دارای آرمان گرایی، قدرت فکری و پتانسیل عظیمی برای کشور است مسؤول واحد خواهران اتحادیه انجمن اسلامی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در پاسخ به این سؤال که وظیفه دانشجویان در برابر شعار همیشگی جنبش دانشجویی چیست؟ با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که جنبش دانشجویی منبعث از نیرو و استعدادهای جوانی هستند گفت: جنبش دانشجویی مجمعی از نیروهای جوانی است که دارای آرمان گرایی، قدرت فکری و پتانسیل عظیمی برای کشور است و نیروهای جوان در همه صحنه ها چه در ۸ سال دفاع مقدس به عنوان فرماندهان جنگ و چه اکنون در فضاهای علمی حضور دارند. مریم هاشمی افزود: جوانانی که بعد از انقلاب در خط امام(ره) بودند در مبارزه با استکبار و شاخه اصلی آن یعنی آمریکا(شیطان بزرگ) ایستادگی کردند و مخالفت خود را در تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند. وی تصریح کرد: دانشجویان انقلابی پس از آن در طی سالیان گذشته تا به امروز در قالب راهپیمای ها، بیانیه ها و پیشرفت های علمی کشور، مخالفت خودشان را با هر گونه دخالت استکبار و استعمار در کشور نشان داده اند. وی در مورد دیدار امروز رییس جمهور با دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی تهران و لغو جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان تشکل های دانشجویی با رییس جمهور اظهار داشت: کم نبوده از این دست اتفاقاتی که مسئولین به پتانسیل فکری جنبش دانشجویی توجه نکرده اند و مهم است که رییس جمهور بتواند از این پایگاه عظیم استفاده کند. مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن اسلامی دانشگاه یزد به رییس جمهور توصیه کرد: جنبش دانشجویی را نادیده  نگیرند و در تمام زمینه از قدرت فکری، علمی و مشاوره ای دانشجویان استفاده کنند. *جامعه اسلامی خواهران: جنبش دانشجویی همیشه بوده بیدار و در صحنه حاضر بوده اند/ دانشچویان صدای مرگ بر آمرکا را به گوش همه می رسانند

مسؤول واحد خواهران جامعه اسلامی  دانشجویان دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در مورد شعار استکبار ستیزی جنبش دانشجویی گفت : استکبار ستیزی جنبش دانشجویی همیشه بوده و از همان روزی که صدای لبیک دانشجویان به امام(ره) رسید و بیداری رخ داد تا به امروز وقت و ساعت نشناخته است و دانشجویان بیدار همیشه در صحنه بوده و هستند.

زینت حیدری افزود: ۱۶ آذر آغاز یک اوج گیری جنبش دانشجویی نسبت به استکبار بود و همیشه دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، ندای استکبار ستیزی خود را به گوش دشمنان و استکبار جهانی رسانده اند .

وی تصریح کرد: دانشجویان همیشه در صحنه گوش به فرمان رهبرشان هستند و شعار ضد استکباری دانشجویان یک شعار با ابعاد جهانی است.

وی در خصوص دیدار رییس جمهور با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران و حذف جلسه پرسش و پاسخ با بیان این مطلب که نمایندگان تشکل های دانشجویی روزهای گذشته با صدور بیانیه ای این اقدام را توهین به دانشجو معرفی کردند گفت: دانشجویان از حرکت خود در جنبش دانشجویی باز نمی ایستند و صدای ضد استکباری و ضد آمریکایی را به گوش همه می رسانند.

مسؤول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در مورد جنبش عدالتخواه دانشجویی هم گفت : دانشجویان از قبل از انقلاب حرکت خود را آغاز کردند که مصداق آن ۱۶ آذر بود و ما باید بیشتر بحث بیداری دانشجویی و حضور در صحنه را برای دانشجویان تبیین کنیم و رسالتی را که باید ادامه دهیم.

*بسیج دانشجویی خواهران: "عاشورا" حلقه وصل کسانی است که دغدغه استکبار ستیزی را دارند

مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا اظهار داشت: دانشجویان ثابت کرده اند که هیچ موقع از حدود و خطوط نظام اسلامی عقب نشینی نمی کنند و دانشجویان هر کدام بر اساس دیدگاه خودشان شمه ای از استکبار ستیزی را دارند.

فاطمه دوست محمدی افزود: "عاشورا" حلقه وصل کسانی است که دغدغه استکبار ستیزی را دارند و این موضوع باید برای همه دانشجویانی که دغدغه استکبار ستیزی دارند تبیین شود.

وی باتأکید بر مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار تصریح کرد: تونی بلر دراعترافات اخیر خود پرده از دخالت مستقیم انگلستان در کودتای ۲۸ مرداد برداشت و اگر دانشجویان  از این موضوع آگاه شوند موضوع استکبار ستیزی بیش از گذشته دنبال می شود.

مسؤول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در خصوص لغو برنامه پرسش و پاسخ دانشجویان با رییس جمهورگفت: اقدام خوبی نبود زیرا دانشجویان آینده سازان این کشورند و در آینده مسؤولیت های کشور را عهده دار می شوند و مسؤولین باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که دانشجویان بتوانند حرفشان را بزنند.






آخرین عناوین آخرین عناوین