ID : 5958392
عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این نکته که دگرگون شدن فرهنگ کار در ذهن مردم منشاء مشکلات بیکاری در جامعه است افزود: برای رسیدن به خود کفایی اقتصادی، باید نگاه افراد به فرهنگ کار تغییر کند یعنی با همان نگاه گذشتگان، نسبت به کار کردن هیچ ابایی نداشته باشند.

منشأ بیکاری در جامعه، دگرگون شدن فرهنگ کار در ذهن مردم است


محمد هادی آراسته در خصوص نقش مردم در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در گذشته با توجه به اینکه مردم نسبت به کار و تلاش برخلاف امروز دید متفاوتی داشتند، و به فکر این نبودند که پس از گرفتن مدرک، قلم دستکی برای خود فراهم کنند در ارتباط با کار و کار آفرینی موفق تر بودند. آراسته افزود: اگر نگاه مردم به کار اینگونه باشد که حتماً پشت میز بنشینند و کار اداری یا اجرایی داشته باشند مشخص است که مشکلات بیکاری بوجود می آید. عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این نکته که دگرگون شدن فرهنگ کار در ذهن مردم منشاء مشکلات بیکاری در جامعه است افزود: برای رسیدن به خود کفایی اقتصادی، باید نگاه افراد به فرهنگ کار تغییر کند یعنی با همان نگاه گذشتگان، نسبت به کار کردن هیچ ابایی نداشته باشند. این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی ابعاد گوناگونی را در بر می گیرد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه همه سراغ کار و تلاش بروند و روی پای خود بایستند که این یکی از ابعاد  اقتصاد مقاومتی است و بعد دیگر آن جلوگیری از هدر رفت نعمت های خدادادی است که منظور تغییر در فرهنگ مصرف جامعه است.

محمد هادی آراسته در خصوص نقش مردم در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در گذشته با توجه به اینکه مردم نسبت به کار و تلاش برخلاف امروز دید متفاوتی داشتند، و به فکر این نبودند که پس از گرفتن مدرک، قلم دستکی برای خود فراهم کنند در ارتباط با کار و کار آفرینی موفق تر بودند. آراسته افزود: اگر نگاه مردم به کار اینگونه باشد که حتماً پشت میز بنشینند و کار اداری یا اجرایی داشته باشند مشخص است که مشکلات بیکاری بوجود می آید. عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این نکته که دگرگون شدن فرهنگ کار در ذهن مردم منشاء مشکلات بیکاری در جامعه است افزود: برای رسیدن به خود کفایی اقتصادی، باید نگاه افراد به فرهنگ کار تغییر کند یعنی با همان نگاه گذشتگان، نسبت به کار کردن هیچ ابایی نداشته باشند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی ابعاد گوناگونی را در بر می گیرد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه همه سراغ کار و تلاش بروند و روی پای خود بایستند که این یکی از ابعاد  اقتصاد مقاومتی است و بعد دیگر آن جلوگیری از هدر رفت نعمت های خدادادی است که منظور تغییر در فرهنگ مصرف جامعه است.






آخرین عناوین آخرین عناوین