ID : 29382181
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد:

23 پروانه کاربرد علامت استاندارد در یزد ابطال یا تعلیق شد


مدیر کل اداره استاندارد استان یزد از تعليق يا ابطال 23 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در واحدهاي توليدي اين استان خبر داد.

به گزارش صبح مهریز؛ مدیر کل اداره استاندارد استان یزد تصريح كرد: براساس بررسي‌هاي صورت گرفته روی نتايج حاصل از بازرسي، نمونه‌برداري و آزمون واحدهاي توليدي استان از سوي كميته علائم كنترل كالا و خدمات این اداره كل كه در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، جمعاً 23 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق یا ابطال شد.

محمد حسین ماجدی اردکانی 16 مورد از اين پروانه‌هاي كاربرد علامت استاندارد را مرتبط با صنايع ساختمان ذكر كرد و گفت: اين واحد‌هاي توليدي در زمينه انواع مصالح ساختماني، شامل بتن، سنگ دانه مورد مصرف در بتن، تيرچه و خرپاي تيرچه، قير راهسازي، گچ و كاشي سراميكي و انواع آجر و موزاييك دستي فعاليت داشتند كه به دلايلي از قبيل عدم حفظ استمرار كيفيت، عدم احراز شرايط تمديد در موعد مقرر، نداشتن مسئول كنترل كيفيت تاييد صلاحيت شده و كسب نتايج آزمون مردود در ارزيابي‌هاي دوره‌اي اداره كل استاندارد، تعليق يا ابطال شدند.

وی اردكاني تاكيد كرد: موارد ممنوعيت توليد و عرضه محصول تا زمان رفع نواقص و احراز شرايط اخذ مجدد پروانه به واحدهاي توليدي ذيربط اعلام شده است.

ماجدي در ادامه به دو مورد ابطال پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباري در زمينه صنايع شيميايي اشاره و اظهار كرد: پروانه استاندارد محصول رنگ ساختماني اين واحدها به دليل عدم احراز شرايط تمديد در موعد مقرر و كسب نتايج آزمون مردود در ارزيابي‌هاي دوره‌اي اداره كل استاندارد، ابطال شد.

این مسئول پنج مورد از پرونده‌هاي مذكور را نيز در زمينه صنايع غذايي و مربوط به فرآورده‌هاي قند و شكر و بسته‌بندي آرد اعلام و عنوان كرد: پروانه‌ استاندار اين واحدها نيز به دليل عدم حضور مسئول كنترل كيفيت و كسب نتايج آزمون مردود در ارزيابي‌هاي دوره‌اي اداره كل، ابطال و لزوم رفع نواقص و ممنوعيت توليد تا زمان رفع نواقص به آنها اعلام شده است.

به گفته وي، مراتب جمع‌آوري محصول نامنطبق از سطح بازار و مراکز عرضه و فروش نيز در موادر مورد اشاره، به واحدهاي توليدي ذيربط از سوي واحد نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل اعلام شده است.


انتهای پیام/ج

ايسنا 






آخرین عناوین آخرین عناوین