ID : 26469118
رئیس اداره ارشاد مهریز:

3000نفرعضو فعال کتابخانه های مساجد مهریز هستند


سید رضا آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد و برنامه های دهه فجر این اداره ارائه داد.

به گزارش صبح مهریز؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد و برنامه های دهه فجر این اداره ارائه داد.

سیدرضا آقایی خاطرنشان کرد: در بحث فعالیت کانونهای فرهنگی وهنری مساجد از نظر کمی و کیفی،  شهرستان مهریز در رتبه دوم استان قرار دارد.

وی ادامه داد: 66 کانون مساجد در شهرستان وجود دارد که 38 کانون مساجد در حوزه شهری و 28 کانون در حوزه روستایی است  و از این 66 مسجد، 43 مسجد دارای کتابخانه هستند و قریب  پنجاه هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف در کتابخانه های مساجد وجود دارد و این کتابخانه ها 3000 نفر عضو دارند.

آقایی به کانون های تبلیغات محیطی و نشریات محلی شهرستان اشاره کرد و افزود: 4 کانون تبلیغاتی و 2 نشریه محلی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در ادامه به موسسات  قرآنی شهرستان اشاره کرد و افزود 8 موسسه قرآنی در شهرستان در زمینه آموزش قران فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان 6 انجمن فرهنگی و هنری وجود دارد و تعداد 200 نفر عضو انجمن های شهرستان هستند که در زمینه آموزش واجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری درطول سال فعالیت دارند.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز  در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های دهه فجر این اداره اشاره کرد و افزود: جشن انقلاب، نمایشگاه عکس امام و انقلاب، مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب، مسابقه نقاشی، جشنواره استانی  خوشنویسی با موضوع قرآنی  از مهم ترین برنامه های دهه فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است. همچنین محفل انس با قرآن. مسابقات کتابخوانی. جلسات خاطره گویی. مسابقات ورزشی. همایش پیاده روی، غبارروبی گلزار شهدا از جمله فعالیت های کانون های فرهنگی وهنری مساجد درسطح شهر و روستا است. 

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین