ID : 31104174
برای اولین بار؛

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در مهریز برگزار می شود


مسئول شورای هیأت های مذهبی شهرستان مهریز از برگزاری اولین اجتماع بزرگ هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی در مسجد ولیعصر(عج) خبر داد.

به گزارش صبح مهریز؛ مسئول شورای هیأت های مذهبی شهرستان مهریز درگفتگو با خبرنگار صبح مهریز خاطرنشان کرد: بیش از 120 هیأت مذهبی با مجوز رسمی در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان مهریز و در طول سال با اجرای برنامه های مذهبی و دینی فعالیت می کنند.

سید کاظم کمالیان گفت: هر سال در آستانه ماه محرم با برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی تلاش می کنیم در راستای ارتقاء سطح معرفت و بینش متولیان امر در هیأت های مذهبی و برگزاری هرچه بهتر عزاداری ها  گام موثری برداریم.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی در راستای آسیب شناسی عزاداری ها به ویژه آسیب شناسی تعزیه در سطح شهرستان مباحثی مطرح شد که منجر به تنظیم منشور اخلاقی هیأت های مذهبی شهرستان شد و این منشور در دسترس هیأت ها و نوحه خوانان مهریز قرار گرفته است.

کمالیان از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در مهریز خبر داد و گفت: روز هشتم ماه محرم، با حضور تمام هیأت های مذهبی مناطق مختلف شهرستان در مسجد جامع ولیعصر(عج)، برای اولین بار از ساعت 9 الی 10 صبح، مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار می شود که به طور مستقیم از شبکه تابان پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز به عنوان اهداف قیام حضرت اباعبدالله (ع) و  هم چنین رعایت مسائل شرعی و عرفی و حفظ عفاف و حجاب و جداسازی زن و مرد در برگزاری مراسم های مذهبی مسائلی است که باید مدنظر مداحان و مسئولان هیأت های مذهبی قرار گیرد.

مسئول شورای هیأت های مذهبی شهرستان مهریز اذعان داشت: فرهنگ و سنت های دیرینه محلات مختلف شهرستان باید مورد توجه متولیان و مسئولان هیأت های مذهبی باشد و فرهنگ محلات مختلف شهرستان را ارج نهاده و تقویت کنند و از انحراف و دودستگی که از آفت های مراسم عزاداری است دوری کنند؛ چرا که حضرت امام حسین (ع) محور وحدت مسلمین هستند و هیأت های مذهبی باید در عزاداری ها اتحاد و وحدت را رعایت کنند.

کمالیان همچنین از ثبت اطلاعات مسئولان هیأت های مذهبی در سامانه کشوری طوبی تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: هیات های فعال مذهبی شهرستان به اجرای برنامه های مذهبی می پردازند که در ماه محرم و صفر به اوج خود می رسد و در این ایام، عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمود بیشتری پیدا می کند.

انتهای پیام/ج

 






آخرین عناوین آخرین عناوین